Forum Forum dla firmKsięgowość

księgowanie wydatków

księgowanie wydatków

AgnieszkaWo / 2009-06-06 19:00
Mam kilka spraw, które chodzą mi po głowie. W maju złożyłam wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej podając jako dzień rozpoczęcia działalności 1 czerwca 2009 r. (kpir + Vat). Też w maju złożyłam w US VAT-R zapłaciłam 170 zł oraz 20 zł za wydanie duplikatu nadania numeru NIP. Jeszcze w maju wykupiłam domenę internetową w promocyjnej cenie za 14 zł (mam na to fakturę Vat imienną). Wyżej wymienione koszty poniosłam przed faktyczną datą rozpoczęcia działalności.
Otrzymałam wpis do ewidencji działalności gospodarczej, w ZUS-ie już dopełniłam obowiązków i teraz czekam na REGON. 4 czerwca 2009 kupiłam program księgowy na firmę na co mam już fakturę Vat na firmę i wysłałem kupon rejestracyjny tego programu na adres firmy za co zapłaciłem na poczcie 4,30 zł (na to mam potwierdzenie na druk potwierdzenia wysłania przesyłki poleconej).
Teraz moje pytania:
1. Jak wrzucić koszty poniesione w związku z rozpoczynaniem działalności gospodarczej przed faktycznym jej rozpoczęciem czyli przed 1 czerwca (chodzi o VAT-R, potwierdzenie NIP i zakup domeny), czy zrobić to dowodem wewnętrznym - jak tak to z jaką datą?
2. Jak zakwalifikować zakupiony program księgowy - jego cena 329 zł z Vat?
3. Jak wpisać koszt poniesiony na wysyłkę rejestracji programu?
4. Jak prywatny komputer i drukarkę wprowadzić do firmy?
5. Wykorzystuje prywatny samochód do celów działalności (nie chce go wprowadzać do firmy) czy wobec tego rozliczam kilometrówką i biorę faktury na paliwo? Co robię z tym fakturami bo przecież nie mogę ich rozliczać w ramach firmy - czy są one tylko potwierdzeniem, że zakupiłam paliwo za jakąś tam kwotę i że mogłam wobec tego przejechać jakąś ilość kilometrów rozliczonych kilometrówką? (kwotę z kilometrówki wrzucam w koszty dowodem wewnętrznym?)
Pozdrawiam
Agnieszka

Najnowsze wpisy