Forum Forum prawnePracy

studia a lata pracy

studia a lata pracy

monikap1984 / 2008-01-09 12:34
Mam pytanie. Studiuję zaocznie, nie pracuje jestem zarejestrowana w Urzędzie Pracy. Ostatnio wysłyszałam, ze niepotrzebnie jestem zarejestrowana, bo studia liczą mi sie do lat pracy...czy to prawda? nie musze byc w UP jak studiuję?
Wyświetlaj:
SBD / 95.50.169.* / 2012-01-13 18:03
Mam 21 lat i jeżeli studiuje zaocznie i nie pracuję to:
- czy jestem ubezpieczony w NFZ ?
- czy muszę zarejestrować się w urzędzie pracy ???
bardzo proszę o odpowiedź. Pzdr.
szklarek / 2012-01-16 11:57
Rodzic miał obowiązek zgłosić Cię do tego ubezpieczenia. Przy braku tej możliwości- brak rodziców lub oboje są nieubezpieczeni- czyni to uczelnia na Twój wniosek.
Nie ma więc sensu rejestracja w PUP jedynie z tego powodu, zwłaszcza, że stwierdziłbyś nieprawdę podpisując oświadczenie, że do podjęcia pracy jesteś gotów.
czytel / 87.205.238.* / 2009-02-26 20:17
Czy np.,umowa o pracę w szkole była do 30 czerwca 1983 r. a następna od 1 września to wakacji nie można wliczyć do stażu lat pracy
Leh / 2008-05-25 19:13 / Bywalec forum
Okres studiów bierze się pod uwagę przy obliczaniu wymiaru urlopu tak jakby się miało 8 lat pracy. Okres studiów to okres nieskładkowy przy obliczaniu kapitału początkowego a więc ma wpływ wysokości emerytury. Do stażu pracy chyba się nie liczy.
2wb / 2008-05-23 14:24 / Tysiącznik na forum
Do stazu pracy zaliczaja sie studia dzienne jako nieskladkowy okres ubezpieczenia Tak wiec po skonczonych studiach dziennych masz juz 5 lat pracy. Zaoczne sie nie licza do niczego. Ale teraz jako studentka przechodzac na emeryture w wieku 60 lat juz to nie bedzie ci do niczego pewnie potrzebne bo i tak do tego czasu wczesniejsze emerytury, do wyliczania ktorych potzrebne sa lata pracy pewnie znikna.
krakuska / 89.77.76.* / 2012-03-01 18:38