Forum Forum podatkowePIT

PIT 11 od KOMORNIKA - brak pobranej zaliczki

PIT 11 od KOMORNIKA - brak pobranej zaliczki

E. / 89.228.45.* / 2009-03-23 21:24
Witam,
dostałam Pit 11 od komornika (wynagrodzenie od poprzedniego pracodawcy za 2008 rok). Jest tam tylko ujęty przychód oraz dochód (przy czym kwoty są równe
) nie zostały odprowadzone ani zaliczka na podatek ani żadne składki... co mam zrobić? wychodzi mi dość duża nadpłata przy rozliczeniu ogólnym. Czy to jest normalne? A co z kosztami uzyskania przychodu, czy trzeba tam jakieś wpisać? Help, nie znam się na tym ;-(
dzięki
pozdrawiam
E.
Wyświetlaj:
belladonna / 2009-03-23 21:32 / Tysiącznik profesjonalny
Rozumiem, że pracodawca wynagrodzeń nie płacił i zostało to wyegzekwowane przy pomocy komornika. Trudno coś stwierdzić nie znając faktów. Jak pracowałeś (aś) w 2008 to za przepracowane miesiące KUP się należą... ale ile to nie wiem, bo nie znam faktów :-))
E. / 89.228.45.* / 2009-03-23 21:40
To było wynagrodzenie za nadgodziny, których pracodawca nie płacił.
belladonna / 2009-03-23 21:46 / Tysiącznik profesjonalny
Czyli za resztę płacił, wiec KUP masz odliczane. Czyli to nie jest twoja jedyna jedenastka za 2008? Masz tez inną od pracodawcy z wykazanymi KUP?
E. / 89.228.45.* / 2009-03-24 21:25
tak mam z KUP od tego samego pracodawcy też.
A koleżanka, z którą pracowałyśmy dostała też PIT 11 tyle że u niej zostało ściągnięte wynagrodzenie za jeden miesiąc, była na etacie i też ta sama sytuacja tylko przychód i dochód bez kup i składek i zaliczki, co ona powinna zrobić, jak to rozliczyć? Dodam, że pracowała u niego od lutego do września i za ten wrzesień komornik ściągną wynagrodzenie.
belladonna / 2009-03-25 01:38 / Tysiącznik profesjonalny
Jeśli pracownik podejmie pracę np 10 stycznia, a płatnik wypłaci pierwsze wynagrodzenie 10 lutego, to w PIT-11 będzie KUP za 11 miesięcy (tak jest prawidłowo), ale pracownik w swoim PIT-37 odlicza za 12 miesięcy, bo ma do tego prawo, ponieważ pracował od stycznia do grudnia.