Forum Forum podatkowePIT

Zakup i sprzedaż funduszy - jak rozliczać

Zakup i sprzedaż funduszy - jak rozliczać

mencio / 2007-10-20 22:32
Witam :) założyłem sobie konto w mBanku i zamierzam swoje oszczędności inwestować. I tutaj pojawia się pewien problem. Już wiem iż bardzo często będę zarówno kupował jak i sprzedawał przede wszystkim jednostki TFI ale także i akcje. I tutaj rodzi się moje pytanie, jestem całkowicie zielony przy tym kiedy należy się rozliczyć z zysku z funduszy. Otóż czy należy to robić przy sprzedaży jednostek czy też pod koniec roku po podliczeniu wszystkich zysków i strat. Problem u mnie jest taki że po prostu zdaję sobie sprawę iż bardzo możliwe jest że nawet kilka razy w miesiącu będę kupował i sprzedawał jednostki TFI więc odliczanie za każdym razem 19% podatku od zysku byłoby baaaaardzo kłopotliwe. I sam nie wiem co robić ;)

Nadmieniam odrazu iż jestem całkowicie zielony w kwestii rozliczeń :)

I drugie malutkie pytanie. Czy od zysku z jednostek funduszy zagranicznych także trzeba płacić podatek ?
Wyświetlaj:
roman XY / 193.164.157.* / 2008-02-26 10:24
Polecam teksty na ten temat:
http://pit.wieszjak.pl/porady-eksperta/68804,Jak-opodatkowane-sa-zyski-z-funduszy-inwestycyjnych.html
http://pit.wieszjak.pl/porady-eksperta/68490,Jak-opodatkowane-sa-przychody-z-kapitalow-pienieznych.html
eugeniusz 12 / 87.205.158.* / 2008-03-04 19:59
faktycznie pit.wieszjak.pl
rewelka serwis - zero zbednych informacji
Egueniusz
www_kuba_waszkowiak_com_pl / 2008-02-14 15:05 / Bywalec forum
Jeśli chcesz przekazać 1% swojego podatku za 2007r. organizacji pożytku publicznego, a nie wiesz komu - dowiesz się na
www.kuba.waszkowiak.com.pl
zakładka "Jak wypełnić zeznanie podatkowe?".
Nie zmarnuj swoich pieniędzy! Możesz pomóc dziecku!

www.kuba.waszkowiak.com.pl

.
Le... / 62.111.139.* / 2007-12-07 22:46
Fundusze same pobierają podatek od zysku i nie trzeba się rozliczać samemu. PIT 38 wypełnia się przy inwestowaniu bezpośrednio w akcje na giełdzie.