Forum Forum inwestycyjneFundusze

Co zrobić z 400 tys zł

Co zrobić z 400 tys zł

robkab / 2007-08-04 17:50
Od jakiegoś czasu śledzę rynek i gospodarkę. Nie jestem wielkim znawcą tematu, ale również nie jestem całkowitym laikiem. Już byłem bliski już teraz podjęcia decyzji zainwestowania w fundusze moich oszczędności - nie są małe ok. 400 tys.,
Ale widzę że nastąpiła bessa na rynku. Zdaję sobie sprawę, że będzie w końcu odbicie i chyba poczekam jeszcze z miesiąc lub dwa, ale mam inny problem. Zastanawiam się bowiem jak najlepiej ulokować pieniądze.
Przy takich oszczędnościach mogę sobie pozwolić na dłuższy okres inwestycji np: 5 lat. z zaznaczeniem że miesięcznie muszę coś odkładać na życie :)) (jakieś 3-5 tys)
Ale jaki ułożyć najlepszy portfel ?
Raczej jestem osobą która lubi średnie ryzyko, więc wstępnie ustaliłem sobie podział portfela na f. akcyjne 50% f. zrównoważone 30% i stabilnego wzrostu 20%.
Pytanie moje to:
1. Jaki najlepszy scenariusz byście polecili przy takim okresie inwestycji i wydatkach
2. które fundusze waszym zdaniem najlepiej rokują
3. Czy fundusze które w notowaniach osiągają najlepsze wyniki, osiągnęły już swoje apogeum rozwoju i dalej nie wzrosną.
4. Czy dobrze podzieliłem portfel ??
Wyświetlaj:
Sebastian Gottman / 91.94.16.* / 2007-08-08 13:12
Sądzę, że warto dobrać takie rozwiązanie by możliwy był wybór spośród kilku grup funduszy. Jeśli w jednej np akcyjnych polskich będzie korekta, można przenieść kapitał za granicę. Nawet w jednej grupie funduszy są lepsze i słabsze więc warto mieć możliwość przejścia na te lepsze. Kwota jaką Pan dysponuje umożliwia, już ciekawsze rozwiązania oczywiście w uwzględnieniem średniego ryzyka. Po więcej info zapraszam do kontaktu.
TaS / 2007-08-07 02:33 / Tysiącznik na forum
Witam,

na wstepie zaznacze,ze nie lubie ludzi z wieksza kasa i mniejsza wiedza :) ale nie zrażaj sie ;)

primo:


Raczej jestem osobą która lubi średnie ryzyko, więc wstępnie ustaliłem sobie podział