Forum Forum podatkoweInne

student - umowa o dzieło

student - umowa o dzieło

yaman / 2008-09-02 12:37
Witam

mam pytanie, z góry uprzedzam, że jestem całkowicie "zielony" w sprawach podatkowych.

Jestem studentem, wykonałem pracę na umowe o dzieło, wysokość wynagrodzenia to 3000 zł. Mam pytanie: czy jako studentowi przysługują mi jakieś ulgi, bądź zwroty od podatku??

pozdrawiam, z góry dziękuje za pomoc.
Wyświetlaj:
lonia007 / 83.26.200.* / 2012-07-04 20:55
Witam. Jestem studentką i mam zamiar wykonać zlecenie na podstawie umowy o dzieło. Zleceniodawca zleca mi wykonanie projektu aranżacji mieszkania. Na umowie wpisuje kwote brutto za wykonanie zlecenia. Czy muszę sie z tej kwoty rozliczać z urzędem skarbowym? Jaka umowa jest dla mnie korzystniejsza? Umowa o dzieło albo umowa zlecenie?? Proszę o pomoc...
wiwan / 2012-07-09 12:09
Tak, należy rozliczyć się na koniec roku podatkowego tj. do końca kwietnia roku następnego.

Duże znaczenie ma to, czy zamawiający dzieło jest osobą fizyczną nieprowadzącą DG czyli zwykłym Kowalskim, czy też firmą.

W pierwszym przypadku bowiem dochód z dzieła pod względem podatkowym będzie dochodem "z innych źródeł", nie będzie obowiązku wpłacania zaliczki w trakcie roku.
W drugim przypadku zamawiający dzieło staje się płatnikiem zaliczki, którą musi potrącić i odprowadzić do US, a na koniec roku wystawić PIT 11.
Wtedy też dochód ten będzie kwalifikowany jako " z działalności wykonywanej osobiście".
aabbcc / 89.77.176.* / 2009-01-31 22:35
Witam. Podobnie jak kolega jestem studentką i także podpisałam z pracodawcą umowę o dzieło, ale na kwotę 5000 zł. Jak wygląda kwestia mojego podatku (co muszę zapłacić, czy coś mi zwrócą)?
Z góry dziękują za pomoc.
hahuha / 79.184.149.* / 2008-09-02 18:59