Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Transport rzeczny mocno kuleje. Oto przyczyna

Transport rzeczny mocno kuleje. Oto przyczyna

Money.pl / 2016-02-04 08:50
Komentarze do wiadomości: Transport rzeczny mocno kuleje. Oto przyczyna.
Wyświetlaj:
Asentra / 31.178.54.* / 2016-02-05 02:54
Ostatnie poważne inwestycje w żeglugę śródlądową były przed wybuchem II wojny światowej, po wojnie usunięto jedynie szkody i takim sposobem od 1945 r wszystko tylko niszczeje,
g/s / 91.227.118.* / 2016-02-04 14:49
jak sie daje na koscioły....zamiast pogłębianie,regulacje rzek...................
Asentra / 31.178.54.* / 2016-02-05 02:57
Widać, że nie masz pojęcia na ten temat więc się nie poniżaj.
gosc103 / 77.252.21.* / 2016-02-04 11:15
To wynik zaniedbań kumuny w latach 80 i późniejszych rządów już z czasów IIIRP. Pamiętam ile barek po Odrze pływało a teraz to co najwyżej jakiś kajak zobaczyć można no czasem statek wycieczkowy.
Dolnoślązak / 83.21.243.* / 2016-02-04 10:51
Zaniedbania w dziedzinie ŻŚ spowodowały taki stan rzeczy jaki mamy. Brak regulacji rzek, bo brak środków. W naszym kraju wokół bieda. Mówi się o bezrobociu o niskich zarobkach a ile osób znalazło by pracę przy modernizacji szlaków żeglugowa i ich utrzymaniu oraz wśród załóg barek. Tak w każdej branży gdzie są zaniedbania, przykre. Co do specjalistów to mam takie zdanie, że prowadzimy rozdawnictwo. Skoro za sportowców bierze się takie pieniądze to dlaczego specjalistów róźnych branż oddajemy za darmo od 25 lat?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Andrzej P. / 37.47.111.* / 2016-02-04 10:48
W czerwcu ub.r. przepłynąłem Odrą do Kostrzyna, następnie Wartą i Notecią do Ślesina. Co można było zauważyć: totalne zaniedbania na wszystkich rzekach j.w.. Odra, zamulona, główki zniszczone, tam gdzie powinny być brzegi rozmyte, złe oznakowanie szlaku. Dramat. Warta- do Santocka to XIX w., trudno mówić o gospodarce wodnej bo ona nie istnieje. Noteć- koryto zarasta trawą, niebawem stanie się bagnem, złe oznakowanie szlaku wodnego. Przez cztery dni nie było komu usunąć powalonych przez wichurę drzew. Śluzy w dużej części nie remontowane, czysty XIX wiek. Wnioski: zlikwidować Zarządy Dróg Wodnych. To fikcja organizacyjna i wykonawcza do wyciągania pieniędzy na etaty. Rozdrobnienie odpowiedzialności, brak spójnej wizji funkcjonowania szlaków żeglownych. Przerosty zatrudnienia w Dyrekcjach RZDW. Żegluga wodna nie istnieje, bo nie może istnieć. Nie są stworzone warunki, nawet te minimalne. Upadek totalny tej sfery gospodarki narodowej.
Pepe z Karpat / 81.219.122.* / 2016-02-04 10:11
Nie podano ile przewożą rzekami tak rozwinięte kraje jak Szwajcaria i Norwegia
!!!
jan 158 / 83.19.6.* / 2016-02-04 09:20
Przede wszystkim niskie stany wód, brak deszczy , opadów śniegu
Paczajka / 87.204.178.* / 2016-02-04 08:50
i to wszystko o przyczynie??? kompletnie nie jest zgodna z prawdą!! jeżeli "redaktor" zamierza napisać artykuł o takiej branży to trzeba się najpierw popytać fachowców a nie grzebać w internecie... Polskie drogi żeglugowe to 3660,0 km ale o klasie III i IV tylko 300km tak więc przyczyną małego udziału żeglugi w transporcie nie jest tylko ich długość ale:

- dewastacja dróg postępująca od lat 80tych
- brak aktywnego programu rewitalizacji, brak środków na poszerzanie i pogłębianie kanałów i rzek
- brak aktywnego programu na budowę nowych obiektów wodnych (śluzy, jazy), podwyższania mostów, etc.
- lobby kolei oraz przewoźników ciężarowych
- rozwarstwienie kompetencji urzędów odpowiedzialnych za żś
- brak wsparcia w parlamencie

I jeszcze na koniec. Polska posiada największą i najliczniejszą w ilości jednostek firmę żeglugową w Europie!!! Tak, tak:) i prawie wszystkie te jednostki pływają za granicą! Posiadamy najliczniejszą kadrę, która też pracuje u zachodnich armatorów! W Niemczech co drugi kapitan na statku to Polak! Tak więc jak zwykle robimy innym "dobrze" a nie sobie...
bbc / 89.174.5.* / 2016-02-04 09:39
wypunktowane przyczyny jak najbardziej mowia o tym jak jest, ale prawda jest taka ze my dopiero wychodzimy na prosta jesli chodzi o drogi, kolej jest na zakrecie a transport wodny.... to juz abstrakcja! A z robienie innym "dobrze" jest tak , jesli jestem specjalista w danej dziedzinie to jasniutkie jak sloneczko ze bede pracowal tam gdzie:
a) mam prace
b) moge zarobic troche wiecej niz tylko na chleb+maslo+ziemniaki
boreasz / 185.56.209.* / 2016-02-04 09:29
Świetna i kompetentna odpowiedź!!!! Sam dwa razy płynąłem jachtem po Odrze i widziałem te zaniedbania. O pomstę to woła.

Najnowsze wpisy