Forum Forum dla firmKsięgowość

usługa tłumaczenia dla osoby prywatnej

usługa tłumaczenia dla osoby prywatnej

Danuśka / 88.156.47.* / 2017-01-01 21:18
Proszę o pomoc, gdyż jestem "zielona" w tych sprawach. Od m-ca prowadzę DG, nie mam kasy fiskalnej. Wykonałam usługę dla osoby prywatnej, która nie chce f-ry. Jak ma się z nią rozliczyć? Jak mam zaksięgować tę usługę? Koszt usługi wyniósł 1200, czy to jest kwota jaką klient ma mi zapłacić czy muszę brać pod uwagę jeszcze jakieś koszty które muszę ponieść, mam na myśli US, ZUS itd. Czy ma mi wpłacić te 1200 i na tym koniec? Jak to ująć w mojej KPIR? W góry wielkie dzięki za pomoc.
Wyświetlaj:
Danuśka / 88.156.47.* / 2017-01-05 21:09
Rzeczywiście, żle to określiłam, bardziej chodziło mi o
"Dowodem potwierdzenia sprzedaży może być np. specjalny druk dowód sprzedaży, który jest ogólnodostępny w Internecie lub w sklepach zajmujących się sprzedażą druków akcydensowych", a nie o dowód wewnętrzny
szklarek / 2017-01-06 07:58
Jak zwał, tak zwał. W ewidencji VAT prowadzi się ewidencję sprzedaży bezrachunkowej. Z podaniem przychodu (brutto) i stawki VAT, stąd wylicza się netto i przenosi do PKPIR.

Zatem niech się na zaoszczędza w sensie podatkowym przy sprzedaży bezrachunkowej wobec fakturowej. VAT ze sprzedaży bezrachunkowej jest normalnie VATem należnym wraz z VATem z faktur.

No i oczywiście skoro umówiła się Pani z bezfakturowcem na 1200 za usługę, to jest to cała kwota do zapłaty, cały przychód. Netto do PKPIR sobie Pani wyliczy.
szklarek / 2017-01-02 17:49
Jest Pani czynnym podatnikiem VAT czy korzysta ze zwolnienia VAT ?
Danuśka / 88.156.47.* / 2017-01-04 18:15
estem czynnym podatnikiem VAT.
Proszę mi doradzić:
Mam dwie opcje, albo wystawić dowód wewnętrzny(gdyż klient nie chce fry) wpisując kwotę brutto i nie odliczając VAT-u
lub wystawić fakturę i wpisać kwotę netto plus VAT.
Czy dobrze rozumiem, że bardziej "opłacalne" dla mnie jest wystawienie dowodu wewnętrznego, gdyż nie będę musiała płacić Vat-u do US?