Witam,
Mam konkretna sytuację - dnia 10.06.2014 zarejestrowałęm działalność w CEIDG. Data ROZPOCZĘCIA to 01.07.2014.
Z dniem 13.06.2014 otrzymałem dofinansowanie z UP, ze środków PFRON.
Zarejestrowałem sie jako płatnik VAT, z okresem miesięcznym rozliczania
VAT (początek rozliczania od 01.07.2014).
Dokonałem póki co zakupów na faktury imienne oraz paragony, z dniem 01.07.2014 otrzymam korekty na faktury
VAT do faktur imiennych, oraz Faktury
VAT do paragonów.
Czy poniesione wydatki na sprzęt mogę wrzucić w koszta? Część ze sprzętu kosztowała powyżej 3500 zł. Czy mogę odliczyć sobie podatek
VAT od tych zakupów? Wiadomo, daty zakupu na fakturach
VAT będą wsteczne (np. 14.06.2014) - zaś data wystawienia będzie to 01.07.2014 - czy będe mógł wypełnić w normalny sposób deklaracje
VAT-7, za lipiec (do 25 sierpnia) czy muszę w lipcu wypełnić takową deklaracje tak jakby wstecznie, za czerwiec (nie działała wtedy DG, jak również nie byłem płatnikiem VAT).
Z góry dziękuję za odpowiedź co i jak - w sieci jest milion różnych opinii i porad - i cięzko się połapać jak to w końcu jest.