Forum Forum prawnePracy

Zadaniowy czas pracy. Kiedy można stosować?

Zadaniowy czas pracy. Kiedy można stosować?

Money.pl / 2015-07-31 00:26
Komentarze do wiadomości: Zadaniowy czas pracy. Kiedy można stosować?.
Wyświetlaj:
Patryk78 / 46.232.128.* / 2015-07-31 00:26
Witam. Pracuję jako inżynier serwisu sprzętu medycznego. Jestem zatrudniony w systemie zadaniowego czasu pracy. Mam dwa pytania odnośnie rozliczania czasu pracy, ale najpierw moje wątpliwości. Po pierwsze pracodawca wymaga abym codziennie od 8 rano był pod telefonem w gotowości do wyjazdu lub do telefonicznego wsparcia klienta. Po drugie zadania są mi zlecane na bieżąco z koniecznością natychmiastowego ich wykonania. Niejednokrotnie jest tak, że pomimo bycia w gotowości od godziny 8 zadanie wyjazdu do klienta oddalonego o 200km otrzymuję np. o godzinie 14. Nie mogę tego zadania odłożyć na inny termin, tylko muszę jechać natychmiast. I tu pojawia się pierwsze pytanie czy przy takim trybie pracy można tu w ogóle mówić o zadaniowym czasie pracy? Przejdźmy dalej. Dojazd do klienta zajmuje mi ok. 3 godziny, praca na miejscu np. 6 godzin (a z tym bywa różnie) i powrót 3 godziny. Jestem w domu o 2 rano. Dla pracodawcy wszystko tu jest w porządku bo po pierwsze uważa że pracę rozpocząłem o 14 (nie liczy mojej gotowości) a po drugie nie płaci za nadgodziny bo przecież pracuję w zadaniowym czasie pracy. I tu drugie pytanie: czy gotowość do pracy powinna być liczona jako czas pracy? Bardzo proszę o odpowiedź. Dziękuję i pozdrawiam.
szklarek / 2015-07-31 12:40
1. zadaniowy system czasu pracy nie wyklucza pełnienia dyżurów w rozumieniu art. 151'5 KP

Tu duże znaczenie ma to, czy jest to dyżur w domu, czy innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę:

http://prawo.money.pl/kodeks/pracy/dzial-szosty-czas-pracy/rozdzial-v-praca-w-godzinach-nadliczbowych/art-151

Tyle, że zdecydowanie nie może to być codzienną normą.

2. Czas dyżuru nie może naruszać dobowego (11 godzin) i tygodniowego (35 godzin) odpoczynku pracownika.