wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Agroliga chce pozyskać z emisji 1 mln euro

Agroliga chce pozyskać z emisji 1 mln euro

Agroliga, ukraińska grupa produkująca olej słonecznikowy, prowadząca uprawę zbóż i hodowlę bydła mlecznego, planuje pozyskać z prywatnej emisji akcji do 1 mln euro i zadebiutować na rynku NewConnect na przełomie 2010 i 2011 roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Pozyskane środki Agroliga zainwestuje w modernizację parku maszynowego oraz nowoczesny kompleks hodowlany.

Problemem, z jakim spotykają się ukraińskie przedsiębiorstwa, jest brak dostępu do źródeł finansowania. Problem ten nasilił się w wyniku kryzysu poprzez zmniejszenie kwoty bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Stąd postanowiliśmy wejść na giełdę w Polsce. Wybór ten nie jest przypadkowy, skłoniło nas do niego kilka czynników, przede wszystkim bliskość terytorialna oraz m.in. dobre warunki do rozwoju spółek giełdowych i ogólnie handlu - powiedział Oleksander Bardnik, prezes rady dyrektorów i współzałożyciel Agroligi, cytowany w komunikacie.

Zanim zadebiutujemy na rynku NewConnect, który ma nieco łagodniejsze wymogi dla spółek niż rynek regulowany, zamierzamy przeprowadzić private placement, z której chcemy pozyskać do 1 mln euro. Środki te pomogą nam w zakupie drugiej linii produkcyjnej oleju słonecznikowego - pierwszą uruchomiliśmy dzięki własnym nakładom inwestycyjnym, oraz w zwiększenie pogłowia krów mlecznych - dodał.

W skład grupy wchodzi pięć spółek ukraińskich oraz jedna spółka holdingowa z siedzibą na Cyprze.

Spółki zależne Agroligi Group na koniec 2009 roku wypracowały 2,3 mln euro przychodów ze sprzedaży oraz blisko 530 tys. euro zysku netto. Na koniec bieżącego roku grupa prognozuje osiągnięcie skonsolidowanych przychodów na poziomie 5,6 mln euro oraz skonsolidowanego zysku netto na poziomie 766 tys. euro.

gpw, ukraina, newconnect, agroliga
PAP
Czytaj także
Polecane galerie