O ponad sto procent podrożały od początku roku akcje Kino Polska, producenta i dystrybutora kanałów telewizyjnych. Dalsze wzrosty stoją jednak pod sporym znakiem zapytania, wynika z najnowszej rekomendacji Dr. Kalliwoda Research. Potencjał spadku kursu wynosi około 18 procent.
Zarówno sytuacja finansowa oraz perspektywy dla spółki i otoczenia są korzystne, wynika z rekomendacji. Niemniej obecna wycena spółki jest relatywnie zbyt wysoka. Dlatego analitycy Dr. Kalliwoda Research zalecają sprzedaż papierów z ceną docelową 22 złote.
Spółka wyceniana jest obecnie wyżej niż średnia dla WIG-Media. Wskaźnik ceny do zysku Kino Polska wynosi około 25 przy 21 dla indeksu. Nieco niżej wyceniana jest też jej bliższa konkurencja, czyli spółki zajmujące się stricte produkcją lub dystrybucją programów.
Wskaźniki giełdowe spółek | ||
---|---|---|
spółka | C/Z | C/WK |
źródło: PAP, GPW | ||
Cyfrowy Polsat | 23,8 | 2,48 |
TVN | 23,8 | 6,01 |
4FunMedia | 9,8 | 2,36 |
ATM | 33,6 | 2 |
Kino Polska | 25,4 | 6,17 |
Do podobnych wniosków doszli analitycy DM BGŻ. W rekomendacji z 15 listopada zalecili sprzedaż papierów, cenę docelową zaś 23,15 zł. Również potwierdzili stosunkowo dobrą sytuację na rynku - rynek telewizji tematycznych rozwija się bardzo dobrze i w najbliższym czasie będzie rósł ze względu na coraz większy zasięg techniczny, wynika z raportu. Na potwierdzenie przytoczone zostały dane rynkowe. Kiedy przychody z reklam w sumie w pierwszym półroczu spadły o 6,6 procent, to przychody z reklam stacji tematycznych powiększyły się o ponad 15 procent i stanowią już więcej niż 26 procent całego tortu.
Skąd więc negatywne rekomendacje? Zdaniem analityków z DM BGŻ, rozczarowaniem okazały się wyniki za trzeci kwartał spółki. Przychody z najważniejszej działalności emisyjnej pomniejszyły się o ponad 7 procent do 10,5 miliona złotych. Analitycy upatrują się tu wpływu fuzji platformy _ n _ oraz Cyfry+, która spowodowała spadek liczby abonentów nc+, a co za tym idzie zmniejszenie przychodów od kontrahenta.
Liczby wyglądają nieco lepiej, jeśli weźmie się pod uwagę dane narastająco. W pierwszych trzech kwartałach grupa wypracowała narastająco 12,6 miliona złotych zysku netto, czyli o 16 procent więcej, niż rok temu. Wzrosły też zysk operacyjny i EBITDA, odpowiednio o 3 i 5 procent. Przychody reklamowe za trzy kwartały bieżącego roku ukształtowały się na poziomie 12,6 mln złotych, co stanowi wzrost o 9 procent w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Tyle samo powiększyły się łączne przychody ze sprzedaży, do 81,8 miliona złotych.
Grupie udało się powiększyć sprzedaż między innymi dzięki rosnącej oglądalności kanałów Kino Polska. Grupa widzów 4+ powiększyła się w ciągu trzech kwartałów 2013 roku o 16 procent w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Równocześnie jednak o 14 procent spadła oglądalność FilmBox.
Główne źródła przychodów grupy | |||||
---|---|---|---|---|---|
spółka | przychód 3kw. narastająco 2012 (tys. zł) | przychód 3kw. narastająco 2013 (tys. zł) | zmiana | rentowność 3kw. narastająco 2012 | rentowność 3kw. narastająco 2013 |
źródło: dane emitenta | |||||
Działalność emisyjna | 33 178 | 33 578 | +1% | 17% | 22% |
Produkcja kanałów | 25 424 | 28 489 | +12% | 10% | 9% |
Reklama | 11 574 | 12 602 | +9% | 75% | 77% |
VOD | 1 925 | 2 593 | +35% | 16% | 28% |
Firma podaje, że najważniejszymi czynnikami wzrostu wyników w badanym okresie było zwiększenie efektywności segmentu sprzedaży - również za sprawą wprowadzenia przerw w trakcie trwania audycji. Negatywnie na wyniki - oprócz wspomnianej już fuzji - wpłynęły zaś wyniki internetowego portalu Stopklatka.pl i Cyfrowego Repozytorium Filmowego.
Spółka planuje wypłacić dywidendę za 2013 i 2014 rok w wysokości 1 zł na akcję. Równocześnie prognozuje, że zysk EBITDA w 2013 roku wyniesie około 55 milionów złotych.
Powyższy tekst stanowi wyraz osobistych opinii i poglądów autora i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych.