AB planuje podzielić się z akcjonariuszami ubiegłorocznym zyskiem w formie wezwania na akcje własne. Grupa osiągnęła dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w lipcu i sierpniu.
- _ Chcemy podzielić się z akcjonariuszami dywidendą w formie skupu akcji własnych, na podstawie wezwania. Rozmawiamy o tym obecnie z akcjonariuszami i myślę, że te rozmowy zakończymy w najbliższym czasie _ - powiedział na czwartkowej konferencji członek zarządu ds. finansowych Grzegorz Ochędzan._ _
_ - Końcowa propozycja ma zostać przedstawiona akcjonariuszom w formie projektów uchwał na walne zgromadzeniu _ - dodał. W maju prezes AB Andrzej Przybyło informował, że rozważa możliwość wypłaty dywidendy z zysku za rok obrotowy 2013/14, na którą może trafić do 20 proc. skonsolidowanego zysku.
Ochędzan podał również na konferencji, że grupa osiągnęła _ bardzo dobre _ wyniki w lipcu i sierpniu. Potwierdził, że były to wzrosty dwucyfrowe._ - Lipiec i sierpień były bardzo dobre. W sierpniu zauważyliśmy dużą aktywność związaną z powrotem do szkół, a w Czechach dodatkowo mocno ruszyły duże, zaawanasowane technologicznie projekty _ - powiedział.
Członek zarządu poinformował, że grupa odnotowała w minionym kwartale 3,5-krotny wzrost obrotów na produktach AGD, podpisując nowe kontrakty dystrybucyjne m.in. z LG, Panasonic, AKPO, Ciarko, Pyramis.
AB chce do połowy przyszłego roku rozbudować sieć franczyzową zajmująca się sprzedażą urządzeń RTV/AGD do 150 punktów sprzedaży. Obecnie sieć, która wystartowała w czerwcu 2014 składa się z 83 punktów.
Do końca obecnego roku obrotowego AB planuje również powiększyć sieć franczyzową Digimax w Czechach do 100 punktów sprzedaży. Digimax ruszył w czerwcu i do końca sierpnia sieć urosła do 44 punktów._ _
_ - Obecnie jest to już największa sieć sprzedaży tabletów, smartfonów oraz akcesoriów GSM w Czechach _ - powiedział Ochędzan. W Polsce grupa chce dalej rozwijać sieć franczyzową dla integratorów - Optimus. Obecnie projekt ma 59 partnerów.
Spółka planuje ponadto w najbliższym czasie wprowadzać do oferty nowe kategorie produktowe m.in. kable do urządzeń mobilnych i sprzętu IT, listwy przeciwprzepięciowe oraz oprawy.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami rozwija się sieć zabawkowa Rekman. Ochędzan podtrzymał realizację celów przedstawionych przy przejęciu Rekmana, kiedy AB zakładało, że w ciągu najbliższych 3 lat przychody z segmentu zabawek urosną około 2,5 raza.
Ochędzan podał ponadto, że nowy magazyn AB zostanie oddany zgodnie z planem w maju 2015._ - Prace nad budową magazynu idą zgodnie z planem, chcemy go oddać 28 maja przyszłego roku _ - powiedział.
AB rozpoczęło w sierpniu budowę centrum dystrybucyjnego w Magnicach, blisko obwodnicy Wrocławia. Maksymalna powierzchnia magazynowa nowego centrum logistycznego to 27 tys. metrów kwadratowych w porównaniu do 11 tys. w obecnym centrum. W nowym centrum ma być maksymalnie około 34 tys. miejsc paletowych wobec około 10 tys. obecnie.
Grupa podała w czwartek wyniki za rok obrotowy zakończony w czerwcu 2014. Przychody AB wzrosły rok do roku o 6 proc. do 5,76 mld zł, a wynik EBITDA poprawił się o 29 proc. i wyniósł 96 mln zł. Zysk netto osiągnął 57,3 mln zł, rosnąc o 37,5 proc. rdr.
W ostatnim kwartale minionego roku obrotowego spółka skróciła cykl konwersji gotówki do 30 dni z 32 dni rok wcześniej.
AB podało, że ma najniższe w branży koszty sprzedaży, ogólnego zarządu i administracji. W ostatnim kwartale osiągnęły one 2,8 proc. przychodów, rosnąc z 2,57 proc. rok wcześniej.
Wskaźnik zadłużenia netto grupy do wyniku EBITDA wyniósł na koniec roku obrotowego 1,56, wobec 2,58 na koniec czerwca 2013 r. Przepływy operacyjne wzrosły do 72,8 mln zł z mniej niż miliona rok wcześniej.