Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora cały czas pod kreską. Ponad 10 milionów straty

0
Podziel się:

Mogło być gorzej. Analitycy szacowali 14 mln zł straty.

Agora cały czas pod kreską. Ponad 10 milionów straty
(Agora)

Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2014 roku 10,1 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 9,7 mln zł straty netto w III kw. 2013 r. Strata netto okazała się niższa od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 14,1 mln zł straty.

Wynik operacyjny grupy Agory w III kw. 2014 roku wyniósł minus 9,8 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 11,9 mln zł straty. Analitycy oczekiwali wyniku EBIT na poziomie minus 14,6 mln zł.

Zysk EBITDA spółki w III kw. 2014 r. wzrósł do 14 mln zł z 11,3 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 9,4 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w III kw. 2014 roku 243,9 mln zł wobec 240 mln zł rok wcześniej i były zgodne ze średnią prognoz rynkowych, która zakładała 241 mln zł.

W okresie trzech pierwszych kwartałów 2013 roku Agora zanotowała na poziomie grupy 768,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, 19,4 mln zł straty EBIT, 52,3 mln zł zysku EBITDA oraz 20,7 mln zł straty netto.

W raporcie wynikowym Agora podtrzymała, że rynek reklamy w 2014 roku zanotuje wzrost w przedziale 1-3 proc. Wydatki na reklamę w telewizji wzrosną o 3-6 proc., w internecie o 5-8 proc., w radio o 4-7 proc. i w kinach o 0-3 proc. Spółka spodziewa się spadku reklamy w segmencie czasopisma o 9-13 proc., w dziennikach o 20-24 proc. Z kolei reklama zewnętrzna ma zanotować dynamikę od minus 1 proc. do plus 2 proc.

_ - Spółka, obserwując dotychczasową dynamikę zmian w wydatkach na reklamę, zwraca uwagę, iż mogą jednak nastąpić odchylenia od szacowanych przez nią zmian wartości wydatków reklamowych w wybranych segmentach rynku, w szczególności w dziennikach i w kinach _ - podano w raporcie.

_ - Biorąc pod uwagę dotychczasowe trendy oraz cykliczność rynku reklamy, dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach może być niższa niż pierwotnie prognozowany przez spółkę spadek na poziomie 20-24 proc. W przypadku wydatków na reklamę w kinach w całym 2014 r. mogą one być nieznacznie niższe niż w 2013 r. _ - dodano.

Agora podała również, że w trzecim kwartale 2014 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o ponad 9,2 proc. Największe spadki miały miejsce w segmencie dzienników ogólnopolskich ogólnoinformacyjnych. W okresie trzech kwartałów 2014 r. spadek rozpowszechniania płatnego razem dzienników w Polsce wyniósł 9,8 proc.

Z kolei liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w trzecim kwartale 2014 r. zmniejszyła się o 1,1 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2013 r. i wyniosła 8,2 mln biletów. W okresie trzech kwartałów 2014 r. liczba biletów sprzedanych w polskich kinach wzrosła o 5,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 i wyniosła 27,4 mln.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)