Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Broker FM ma mniejszy zysk

0
Podziel się:

Zysk netto spółki Broker FM zmniejszył się po czterech kwartałach 2006 roku do 15,7 mln zł z 20,1 mln zł przed rokiem, czyli o 21 proc.

Zysk netto spółki Broker FM zmniejszył się po czterech kwartałach 2006 roku do 15,7 mln zł z 20,1 mln zł przed rokiem, czyli o 21 proc. - poinformowała spółka.

Broker FM uzyskał po czterech kwartałach 2006 roku 15,1 mln zł zysku operacyjnego wobec 22,7 mln zł przed rokiem. W tym samym czasie przychody wyniosły 180 mln zł w stosunku do 173,6 mln zł osiągniętych w 2005 roku.

Spółka poinformowała też, że analizując przychody czterech kwartałów 2006 roku, największe wzrosty przychodów nastąpiły w segmencie pośrednictwa - wzrost o 33,3 proc. Z kolei w segmencie radiowym przychody utrzymały się na poziomie roku ubiegłego, natomiast w segmencie agencyjnym przychody nieznacznie spadły (o 1,4 proc.) w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

"Wyniki czterech kwartałów, ze względu na sezonowość rynku reklamy, na którym właśnie w ostatnich miesiącach roku osiąga się ponad 30 proc. przychodów i generuje największe zyski, mimo bardzo dobrych wyników w pierwszych dwóch kwartałach roku, zarząd Grupy ocenia jako niesatysfakcjonujące i poniżej oczekiwań" - napisano w komunikacie.

"Spadek wyników na poziomie operacyjnym EBIT o ponad 33 proc., a na poziomie zysku netto o ponad 20 proc. jest efektem przede wszystkim zbyt konserwatywnej polityki sprzedaży przyjętej w pierwszej połowie roku" - dodano.

W 2006 roku RMF FM utrzymał pozycję lidera na rynku reklamy radiowej, jednak jego udział spadł o 6 proc. wobec 2005 roku.

Broker poinformował, że w 2007 roku należy oczekiwać dalszego wzrostu rynku reklamy na poziomie zbliżonym do tego z 2006 roku.

"W roku 2007 należy oczekiwać dalszego wzrostu rynku reklamy na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. W pierwszej połowie roku spodziewać się można wzmożonych inwestycji reklamowych sektora telekomunikacyjnego, zdeterminowanych wejściem nowego operatora telefonii komórkowej P4 (marka Play) - budżet około 250 mln zł" - napisano w komunikacie.

"Spodziewany jest także potencjalny rebranding marki Era. Wpływ na dynamikę rynku może mieć także zapowiadane wejście na rynek nowego tytułu prasowego Polskapresse. W radiu spodziewać się należy dalszego ciągu konsolidacji i zmian właścicielskich oraz dalszej agresywnej polityki cenowej sieci radiowych, w szczególności +ESKI+, co może prowadzić do zmniejszenia udziału ogólnopolskich stacji radiowych w rynku reklamy - dodano.

W 2006 roku rynek reklamy radiowej wzrósł o 11 proc.

"Realna wartość rynku w 2006 roku osiągnęła około 494 mln zł. Duży wpływ na ten stan rzeczy miał wzrost konkurencyjności sieci lokalnych stacji radiowych" - napisano.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)