Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Koncern PKN Orlen pokazał strategię. Jaką będzie płacił dywidendę?

0
Podziel się:

Spółka zakłada wydatki na inwestycje rzędu 4,1 mld zł średniorocznie.

Koncern PKN Orlen pokazał strategię. Jaką będzie płacił dywidendę?
(orlen.pl)

PKN Orlen w strategii na lata 2014-17 zakłada wydatki na inwestycje na poziomie średniorocznym 4,1 mld zł, w tym na rozwój 2,7 mld zł - podał koncern.

Spółka zdecydowała się też na utworzenie odpisów aktualizujących na Rafinerię Jedlicze w wysokości 42 mln zł i aktywa petrochemiczne Spolana z Grupy Anwil w wysokości 58 mln zł.

_ - Zatwierdzona strategia uwzględnia aktualną sytuację makroekonomiczną, natomiast jej filary pozostają niezmienne. Koncern będzie się koncentrował na budowie mocnej pozycji na dużych i wzrostowych rynkach, silnej orientacji na klienta, doskonałości operacyjnej, wzmacnianiu zintegrowanego łańcucha wartości oraz zrównoważonym rozwoju wydobycia ropy i gazu. Realizacja projektów rozwojowych w najbardziej dochodowych obszarach będzie możliwa dzięki sile finansowej Koncernu i nowoczesnej kulturze zarządzania _ czytamy w komunikacie.

PKN Orlen podtrzymuje w strategii na lata 2014-17 politykę dywidendową zakładającą wypłatę dywidendy na poziomie do 5 proc. średniej rocznej kapitalizacji spółki za poprzedni rok - podał Orlen.

_ - Celem strategicznym Koncernu jest systematyczny wzrost wskaźnika DPS (kwota dywidendy na jedną akcję). Polityka dywidendowa spółki nie została zmieniona i tak jak dotychczas, zakłada wypłaty dywidendy na poziomie do 5 proc. średniej rocznej kapitalizacji spółki za rok poprzedni, przy uwzględnieniu realizacji strategicznego celu bezpiecznych fundamentów finansowych Grupy Kapitałowej Orlen (dźwigni finansowej, wskaźnika dług netto/EBITDA LIFO i ratingu) oraz prognoz dotyczących sytuacji makro _ - czytamy w komunikacie.

Z zysku za 2013 rok PKN Orlen wypłacił 1,44 zł dywidendy na akcję. Łącznie na dywidendę trafiło 615,9 mln zł.

giełda
kraj
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)