Konsorcjum firm ubezpieczeniowych z PZU na czele ubezpieczyło budowę terminalu LNG w Świnoujściu na 4,5 mld zł, za składkę w wysokości 18,5 mln zł, czyli 0,4 proc. całkowitej sumy ubezpieczenia.
_ Po przeprowadzeniu - zgodnej z prawem zamówień publicznych - procedury udzielania zamówienia w trybie negocjacji z ogłoszeniem, Polskie LNG wybrało ofertę konsorcjum utworzonego przez PZU SA, TUiR Warta SA, STU Ergo Hestia SA, Generali TU SA, TUiR Allianz SA _ – czytamy w komunikacie. Suma składek, które zostaną wpłacone w 3 ratach w ciągu 4 lat, wynosi 18.533.000 zł.
Polisy opiewające na 4,5 mld zł swoim zakresem obejmują ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowlano-montażowych, ubezpieczenie utraty spodziewanych przychodów w związku ze szkodą, ubezpieczenie mienia w transporcie krajowym i międzynarodowym w zakresie wszystkich ryzyk.
Wśród objętych ubezpieczeniem elementów terminalu znajdują się m.in.: instalacja do rozładunku skroplonego gazu, dwa zbiorniki LNG, instalacja do regazyfikacji. Polisa obejmuje również transport krajowy i międzynarodowy, w tym także poszczególnych specjalistycznych urządzeń.
W końcu czerwca Polskie LNG wskazało konsorcjum z udziałem PBG na wykonawcę terminalu LNG. Giełdowa spółka ma co najmniej 33-proc. udział w konsorcjum, które zaproponowało za prace 2,95 mld zł brutto.
Oprócz PBG, w skład konsorcjum wchodzi grupa Saipem z Francji, Techint Compagnia Tecnica Internazionale S.p.A. z Włoch i Snamprogetti Canada Inc.
Zadaniem wykonawcy jest wybudowanie terminalu LNG w Świnoujściu, wraz z przekazaniem do użytkowania, do 30 czerwca 2014 roku.
Dzięki terminalowi LNG drogą morską będzie można pozyskać do 5 mld m. sześc. gazu ziemnego rocznie. W zależności od zapotrzebowania możliwa będzie rozbudowa terminalu do 7,5 mld m. sześc., bez konieczności powiększania terenu, na którym powstanie. Obecnie Polska zużywa ok. 14 mld m. sześc. gazu rocznie.