Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP będzie rozwijać sieć sklepów na Bliskim Wschodzie

0
Podziel się:

Spółka informowała na początku roku o podpisaniu z franczyzobiorcą, spółką Azadea, umowy na rozwój sieci w krajach arabskich.

LPP będzie rozwijać sieć sklepów na Bliskim Wschodzie
(Michal Szlaga/Reporter)

LPP zamierza przyspieszyć rozwój sieci w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie. W przyszłym roku zamierza w każdym z tych regionów zwiększyć sieć o kilkanaście tys. m kw. - poinformował na konferencji Dariusz Pachla, wiceprezes spółki.

_ - W tym roku zamierzamy jesienią otworzyć sklepy w nowych krajach: trzy w Niemczech, pięć w Chorwacji oraz jeden w Katarze _ - powiedział Pachla.

_ - Obecną, trudną sytuację na rynkach wschodnich, częściowo możemy zrekompensować szybszym rozwojem sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie. Szacujemy, że w przyszłym roku pojawi się tam po kilkanaście tys. m kw. powierzchni _ - dodał.

LPP informowało na początku roku o podpisaniu z franczyzobiorcą, spółką Azadea, umowy na rozwój sieci w krajach arabskich. Pachla mówił wówczas, że franczyzobiorca zobowiązał się do otwarcia minimum 30 sklepów Reserved w ciągu 6 lat. Dodał jednak, że możliwe jest otwarcie większej liczby sklepów, w zależności od efektywności franczyzy.

Pachla przypomniał, że spółka szuka także lokalizacji dla swoich flagowych sklepów pod marką Reserved w stolicach innych krajów Europy Zachodniej, m.in. w Paryżu, czy Londynie. LPP rozgląda się także za mniej prestiżowymi lokalizacjami dla pozostałych swoich marek.

Wiceprezes poinformował, że spółka nie rezygnuje także z planów rozwoju w Rosji i na Ukrainie.

_ - Chcemy na tych rynkach pozostać. Są one dla nas ważne, zarówno jeśli chodzi o tempo rozwoju, jak i rozpoznawalność naszych marek. Oczekujemy, że obecna sytuacja pozwoli nam wynegocjować lepsze warunki najmu pod nasze sklepy _ - dodał.

LPP zrewidowało tegoroczne plany rozwoju sieci w Rosji i na Ukrainie. Zamiast 73 tys. m kw. powierzchni otworzy tam 38 tys. m kw. Z kolei w Unii Europejskiej spółka zakłada wzrost sieci o 44 tys. m kw. powierzchni zamiast o 26 tys. m kw. jak planowano początkowo. W Polsce sieć sklepów LPP ma się powiększyć o 66 tys. m kw. Łącznie spółka zakłada wzrost powierzchni sprzedaży w 2014 r. o 148 tys. m kw., czyli o 25 proc. rdr.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)