Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Millennium DM wycenił akcje LPP i CCC

0
Podziel się:

W ocenie analityków, poprawa nastrojów konsumenckich zarówno w Polsce, jak i innych krajach UE, będzie pozytywnie wpływać na wyniki polskich spółek detalicznych.

Millennium DM wycenił akcje LPP i CCC
(kryczka/iStockphoto)

Analitycy Millennium DM, w raporcie z 23 kwietnia, obniżyli rekomendację LPP do _ neutralnie _ z _ akumuluj _, a cenę docelową do 8.077 zł z 10.265 zł. W przypadku CCC podtrzymali _ akumuluj _ i podnieśli wycenę do 144,3 zł ze 125,8 zł.

Raport wydano przy kursie LPP na poziomie 7.980 zł, a CCC w wysokości 128,4 zł. W ocenie analityków Millennium DM, poprawa nastrojów konsumenckich zarówno w Polsce, jak i innych krajach UE, będzie pozytywnie wpływać na wyniki polskich spółek detalicznych.

_ - Niestety spółka LPP ma 25 proc. sieci sklepów w Rosji i na Ukrainie, gdzie istnieje ryzyko recesji. Również główny wzrost sieci sklepów tej spółki (35 proc. przyrostu powierzchni) był planowany w tych krajach. Prawdopodobne ograniczenie inwestycji w Rosji i na Ukrainie będzie oznaczać nie tylko wolniejszą ekspansję, ale będzie również świadczyć o większym ryzyku i pogorszeniu warunków działalności w tych krajach _ - czytamy w raporcie.

_ - Z drugiej jednak strony kurs LPP jest już od pewnego czasu pod presją (spadek od szczytu o 23 proc.) i nie sądzimy, żeby dalszy potencjał spadkowy był duży. W krótkim terminie oczekujemy jednak negatywnych informacji ze spółki, które mogą spowodować nadmierne przereagowanie _ - dodali.

Ich zdaniem bardziej realny na ten rok jest planowany rozwój sieci CCC._ - Spółka ma zwiększyć powierzchnię o 75 tys. m kw. (+30,8 proc. rdr), a w 2015 roku o 80-95 tys. m kw. Wzrost w roku 2014 jest prawie pewny (poparty umowami), ale plan na rok 2015 uważamy za poziom zbyt optymistyczny i zakładamy 77 tys. m kw. _ - napisali analitycy Millennium DM.

_ - W porównaniu do strategii LPP, spółka rozwija się tylko w krajach stabilnych i przewidywalnych. CCC łatwiej też pozyskiwać powierzchnie w Europie Zachodniej, gdyż poszukuje ona łatwiej dostępnych powierzchni 500-600 m kw., a nie jak LPP ponad dwa razy większych _ - dodali.

Analitycy zauważyli, że LPP musi dodatkowo wykreować i przebić się z nową dla zachodniego konsumenta marką Reserved, natomiast CCC stawia na produkt o dobrej relacji ceny do jakości._ - Sądzimy, że u coraz bardziej oszczędnych konsumentów w Europie Zachodniej CCC będzie miało większą szansę na sukces _ - skomentowali.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)