Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Multimedia Polska planuje ofertę publiczną na GPW

0
Podziel się:

Przeprowadzenie oferty uzależnione będzie od warunków rynkowych.

Multimedia Polska planuje ofertę publiczną na GPW
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Operator kablowy Multimedia Polska planuje ofertę publiczną na GPW - podała spółka w komunikacie. Oferta jest planowana na drugi kwartał 2014 roku.

Aktualizacja 09:17

_ - Planowana oferta publiczna będzie obejmować akcje sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy Multimedia Polska: M2 Investments Limited, Tri Media Holdings Limited, Dunaville Trading Limited oraz Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy. Obecnie intencją akcjonariuszy sprzedających jest zaoferować do 49,2 proc. akcji spółki w ofercie _ - napisano w raporcie.

Przeprowadzenie oferty uzależnione będzie od warunków rynkowych i od uzyskania niezbędnych zgód i pozwoleń.

Globalnym koordynatorem i współprowadzącym księgę popytu jest UBS Limited. UniCredit jest współprowadzącym i oferującym, a Raiffeisen Centrobank pełni funkcję współmenedżera.

Multimedia Polska dostarcza usługi telewizji, internetu i telefonii na krajowym rynku.

Z sieci grupy korzysta 826 tys. klientów, którym Multimedia Polska dostarcza ok. 1,5 mln usług (RGU) w ok. 200 miastach.

_ - Grupa planuje kontynuację wzrostu skali działalności poprzez wprowadzanie nowych usług oraz wykorzystanie nadarzających się okazji do konsolidacji rynku i poszerzania zasięgu swoich sieci dostępowych _ - napisano w komunikacie.

W segmencie telewizji firma oferuje m.in telewizję cyfrową, telewizję analogową, kanały premium i VoD. Liczba usług w tym segmencie w 2013 r. wyniosła 751 tys.

Grupa oferuje też dostęp do przewodowego i bezprzewodowego szerokopasmowego internetu. W 2013 r. liczba usług internetowych wyniosła 500 tys.

W segmencie telefonii liczba usług spółki wynosi 285 tys. Od stycznia 2014 r. Multimedia Polska ofertuje również usługi telefonii mobilnej w modelu MVNO.

_ - Według PIKE na koniec III kwartału 2013 r. całkowita liczba abonentów krajowych dostawców usług telewizji kablowej wynosiła ok. 4,6 mln. Multimedia Polska jest trzecim co do wielkości operatorem kablowym w Polsce pod względem liczby abonentów z udziałem w rynku na poziomie 18 proc., oraz drugim pod względem liczby RGU (liczby usług - PAP). _

_ - Na koniec zeszłego roku Multimedia Polska świadczyła usługi dla ok. 826 tys. abonentów, z których ok. 293 tys. zamówiło co najmniej dwie usługi, a ok. 127 tys. usługę triple play. W 2013 r. skorygowana EBITDA grupy wyniosła 355,5 mln zł, a zysk netto 70,7 mln zł przy przychodach wynoszących 699,2 mln zł. - Głównym akcjonariuszem Multimedia Polska jest spółka M2 Investments Limited (z 51,9 proc. akcji), kontrolowana pośrednio przez Tomasza Ulatowskiego i Ygala Ozechova, współprzewodniczących rady nadzorczej. - Spółka była wcześniej notowana na giełdzie. W listopadzie 2011 roku została wycofana z GPW po tym, jak wcześniej jej większościowi akcjonariusze, posiadający łącznie 90,6 proc. akcji, zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji. Porównaj na wykresach spółki i indeksy _

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)