wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Netia repozycjonuje ofertę B2B w celu wzmocnienia rentownych przychodów

Netia repozycjonuje ofertę B2B w celu wzmocnienia rentownych przychodów

Netia podejmuje działania w kierunku repozycjonowania portfolio produktów segmentu B2B (business to business), tak aby przychody były "stabilne i rentowne", poinformował dyrektor generalny Rynku B2B w Grupie Netia Aster Papazyan. Operator intensyfikuje inicjatywy w kierunku modernizacji sieci i transformacji cyfrowej grupy. 

"Podejmujemy działania w celu odświeżenia portfolio produktów i dodania kolejnych nowych usług, tak żeby przychody były stabilne i rentowne jak w zeszłym roku" - powiedział Papazyan podczas konferencji prasowej. 

Według jego słów, ten rok w segmencie B2B będzie stał pod znakiem wypracowania nowych produktów i mają one wchodzić do oferty głównie w 2018 r. w celu "upsell z dodatkową wartością" dla klientów.

Prezes operatora Tomasz Szopa określił powyższe działania jako repozycjonowanie portfolio produktowego w segmencie B2B.

Wskazał, że infrastruktura jest ograniczeniem rozwoju Netii i należy ją "upgrade'ować". Spółka postawiła na rozwój na sieci własnej (w standardach NGA, FTTH).

Szopa zaznaczył, że programy transformacyjne Local Netia i Sieć XXI wieku są w fazie wdrożeniowej. 

"W Local Netia wybieramy obecnie agentów franszyzowych. Dążymy do decentralizacji marketingu, sprzedaży i oferty. Nie chcemy wdawać się w konkurencję z gigantami, za to budować przewagę rozpoznaniem potrzeb lokalnych w tych obszarach. Jesteśmy zadowoleni z wyników pilotaży. Teraz czas ekstrapolacji na cały kraj" - wskazał prezes. 

Przewidywany start oderwanych partnerów programu Local Netia przewidziany jest na I półrocze bieżącego roku. Według słów szefa operatora, "dużą nadzieją" na przyszłość będą inicjatywy lokalne w segmencie B2B. Program Sieć XXI wieku jest po przetestowanych procesach i następuje wdrażanie systemów. Przewiduje modernizację 1,66 mln HP o standardu FTTH/FTTB do 2020 r. z budżetem 417 mln zł. 

"Oba projekty przebiegają zgodnie z harmonogramem i są ze sobą sprzężone, a dodatkowo stawiamy na sprawną obsługę klientów, która będzie kluczowym czynnikiem" - wskazał Szopa.

Według słów przedstawicieli zarządu, operator celuje także w wypłaszczenie spadków w segmencie głosowym B2C (business to consumer) i "dynamiczne" pozyskiwanie klientów. Netia podkreśla, że rośnie sprzedaż usług TV (do 178 tys. na koniec IV kw. 2016) oraz baza klientów telefonii mobilnej w abonamencie (do 108 tys. na koniec IV kw. 2016 r.), co spółka będzie prezentować jako oddzielną pozycję w kolejnych okresach.

"Przy rygorze kosztowym w ub.r. zbudowaliśmy podwaliny do transformacji spółki" - podsumował prezes.

Netia S.A. to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r.

 

media, telekomunikacja, technologie
ISB
Czytaj także
Polecane galerie