Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Łukasz Pałka
|

OT Logistics chce zainwestować 17,1 mln euro w Czarnogórze

1
Podziel się:

OT Logistics jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na zakup 30 proc. udziałów w spółce Luka Bar AD BAR.

OT Logistics chce zainwestować 17,1 mln euro w Czarnogórze
(OT Logistics)

OT Logistics jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na zakup 30 proc. udziałów w spółce Luka Bar AD BAR, będącej operatorem portu w Barze, Czarnogóra.

Jednocześnie polska spółka zaoferowała realizację programu inwestycyjnego o wartości 17,1 mln euro w ciągu trzech lat.

Jak podaje OT Logistics, łączna cena nabycia około 17 mln akcji wynosi 7,1 mln euro. Rozstrzygnięcie przetargu możliwe jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2017 r.

"Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, której ważną częścią jest ekspansja na Bałkanach. Chcemy bowiem w pełni wykorzystać możliwości stwarzane przez umiejscowienie naszej działalności w korytarzu transportowym Północ-Południe, łączącym Bałtyk z Adriatykiem. Nabycie udziałów w największym porcie morskim w Czarnogórze otworzyłoby przed nami nowe szanse rozwoju. Wierzymy, że ta transakcja może przyczynić się to do budowania długofalowej wartości Grupy" - powiedział prezes Zbigniew Nowik, cytowany w informacji przekazanej przez spółkę.

Luka Bar AD BAR zajmuje się przeładunkami portowymi, magazynowaniem i składowaniem wszystkich typów towarów. Zdolności przeładunkowe portu w Barze wynoszą obecnie około 5 mln ton rocznie, a rata załadunkowa zboża na statek wynosi 3000 - 3500 ton na dobę.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Passenger
7 lat temu
"MIEDZYMORZE" powstanie bez względu na to co myślą o tym politycy - to jest po prostu obszar do robienia dobrych interesów i firmy z poszczególnych krajów będą do tego dążyły. Jedyną przeszkoda są na razie Niemcy, którym nie będzie to ekonomicznie na rękę i Rosja, która nie będzie chciała zbytniego umocnienia krajów środkowej Europy.