Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

OT Logistics i PKP Cargo ścigają się o nowe przejęcia

0
Podziel się:

- Chcemy dalej rozwijać się przez akwizycje - deklaruje prezes OT Logistics.

OT Logistics i PKP Cargo ścigają się o nowe przejęcia
(Dmitriy Shironosov/Dreamstime.com)

OT Logistics jest obecnie zaangażowana w kilka procesów akwizycyjnych. W kręgu zainteresowań grupy są m.in. przewoźnicy kolejowi - poinformowali przedstawiciele spółki.

_ Chcemy dalej rozwijać się przez akwizycje. Jesteśmy aktualnie obecni w kilku procesach akwizycyjnych, jednak ze względu na umowy o zachowanie poufności nie możemy ujawniać żadnych szczegółów _ - powiedział Piotr Pawłowski, prezes OT Logistics.

Dodał, że poprzez akwizycje spółka chce rozwijać się w dotychczasowych segmentach działalności i jest także zainteresowane replikowaniem na rynkach zagranicznych modelu biznesowego wypracowanego w Polsce.

W 2014 roku grupa zrealizowała dwa przejęcia: większościowego pakietu akcji spedytora C. Hartwig Gdynia oraz 100 proc. udziałów w Bałtyckim Terminalu Drobnicowym Gdynia (BTDG).

Prezes poinformował, że OT Logistics jest również zainteresowana pozyskaniem kompetencji w zakresie przewozów kolejowych. _ Na pewno moglibyśmy uzyskać synergie i wydłużyć łańcuch wartości oferowanych klientom, gdybyśmy byli w stanie oferować przewóz towarów koleją _ - powiedział.

Zarząd nie odniósł się do konkretnych procesów toczących się na rynku fuzji i przejęć, potwierdził jednak, że gdyby grupa była zainteresowana np. przejęciem wystawionego na sprzedaż CTL Logistics, to taka akwizycja byłaby w zasięgu spółki pod względem możliwości finansowych.

CTL Logistics to przewoźnik kolejowy, którego większościowym udziałowcem jest fundusz Bridgepoint. O zainteresowaniu kupnem CTL Logistics informowało ostatnio PKP Cargo.

Wiceprezes spółki Daniel Stachiewicz poinformował, że w ewentualnej większej akwizycji spółkę mógłby kapitałowo wesprzeć główny akcjonariusz Fundusz Mistal. W ramach oferty publicznej spółki fundusz zobowiązał się do zachowania pakietu kontrolnego OT Logistics przez trzy lata od debiutu giełdowego.

Spółka liczy na wzrost wyników dzięki poprawie koniunktury w Niemczech i w Polsce, głównie w segmencie żeglugi środlądowej oraz spedycji. _ Dynamicznie rośnie wolumen transportu rudy żelaza, przeładowywanego w portach grupy _ - powiedział prezes.

Jak podano na konferencji w okresie lipiec-sierpień łączny wolumen obrotów w należącym do OT Logistics Porcie Handlowym Świnoujście wyniósł 933 tys. ton, wobec 1,14 mln w całym drugim kwartale, przy czym obroty rudą żelaza wzrosły do 424 tys. ton z 114 tys. ton. Zarząd podał, że niski wolumen tego surowca w pierwszej połowie roku wynikał ze złych warunków pogodowych w Ameryce Północnej.

Dodatkowo od trzeciego kwartału OT Logistics będzie konsolidować w całości wyniki przejętego w czerwcu BTDG. W pierwszym półroczu spółka wypracowała 32,8 mln zł przychodów oraz 4 mln zł zysku EBITDA, przeładowując 1,3 mln ton towarów.

Do poprawy wyników przyczynić ma się również rosnąca skala synergii po przejęciu C. Hartwig Gdynia. Po półroczu spółka poprawiła rok do roku zysk EBITDA do 1,9 mln zł z 1,2 mln zł, podczas gdy przychody spadły do 120,3 mln zł z 128,1 mln zł.

Wśród pozytywnych dla siebie czynników grupa wymienia również zwrot ku węglowi w polityce energetycznej Niemiec. _ Większość niemieckich elektrowni budowanych było w oparciu o parametry energetyczne polskiego węgla. Powrót do energetyki węglowej może być więc korzystny dla polskich kopalni oraz przewoźników _ - powiedział prezes.

_ W dłuższym terminie OT Logisitcs liczy też na wzrost przewozów transportem śródlądowym w Polsce, na co wpłynąć mają planowane inwestycje finansowane z programów unijnych _ - dodał.

Według szacunków Ministerstwa Infrastruktury wolumen przewozów drogami wodnymi ma rosnąć w latach 2013-2027 w średniorocznym tempie 8,2 proc. W ostatnich latach transport śródlądowy utrzymywał się tymczasem na stabilnym poziomie ok. 5 mln ton towarów rocznie.

Przedstawiciele spółki poinformowali ponadto, że pracują nad sprzedażą nieruchomości należących do grupy, a najbardziej zaawansowane rozmowy dotyczą nieruchomości zlokalizowanej w Szczecinie (wartość księgowa 13,9 mln zł) oraz w Gdańsku (wartość księgowa 9,8 mln zł).

Możliwe jest również w przyszłości rozpoczęcie procesu poszukiwania inwestora dla nieruchomości w Porcie Miejskim we Wrocławiu. Obecnie jednak to aktywo, wyceniane według operatów szacunkowych spółki na prawie 70 mln zł, jest zabezpieczeniem obligacji serii A zapadających w listopadzie.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)