Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo szuka okazji do przejęć. Nie wyklucza...

0
Podziel się:

- Chcemy rozwijać się za granicą. Uczestniczymy, na różnym etapie, w kilku projektach akwizycyjnych - przyznaje prezes Purwin.

PKP Cargo szuka okazji do przejęć. Nie wyklucza...
(materiały prasowe PKP Cargo)

PKP Cargo chce brać aktywny udział w konsolidacji sektora przewozów kolejowych, szuka okazji do przejęć poza granicami Polski. Prezes spółki Adam Purwin nie wyklucza, że na sfinansowanie transakcji akwizycyjnych będzie chciał pozyskać środki z emisji euroobligacji.

_ - Chcemy rozwijać się za granicą. Uczestniczymy, na różnym etapie, w kilku projektach akwizycyjnych. Jesteśmy objęci klauzulą zachowania poufności, więc nie mogę zdradzić szczegółów _ - powiedział prezes Purwin podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami.

_ - Chcemy mieć aktywną rolę w konsolidacji sektora przewozów kolejowych. Nasze IPO i obecna wycena naszej spółki na giełdzie pokazały, że na tym biznesie można zarobić _ - dodał.

Prezes zakłada, że na sfinansowanie ewentualnych transakcji akwizycyjnych PKP Cargo może użyć emisji obligacji, w tym również euroobligacji.

_ - Chcemy używać dźwigni finansowej. Jesteśmy firmą właściwie bez zadłużenia, mamy przyznany kredyt z EBI, możemy korzystać z kredytów bankowych. Bardzo poważnie będziemy też rozważać emisję obligacji, to może się zdarzyć w przypadku powodzenia projektów akwizycyjnych. Ze względu na skalę ewentualnej emisji możemy myśleć o euroobligacjach _ - powiedział Purwin.

PKP Cargo podtrzymuje zapisaną w prospekcie emisyjnym politykę dywidendową spółki, zakładającą wypłatę 35-50 proc. skonsolidowanego zysku netto. Ostatnio walne zgromadzenie PKP Cargo, na wniosek głównego akcjonariusza, firmy PKP SA, przegłosowało wyższą dywidendę niż proponował zarząd.

_ - Wypłata wyższej dywidendy nie wpłynęła negatywnie na nasze możliwości akwizycyjne, ani na wypłatę dywidend w przyszłych latach _ - zapewnia prezes.

Prezes PKP Cargo poinformował, że spółka zakończyła już restrukturyzację w ramach grupy kapitałowej.

_ - Mamy już docelowy kształt naszej grupy. Dzięki zmniejszeniu liczby zakładów uzyskamy oszczędności rzędu kilkunastu milionów złotych rocznie. Odbyło się to bez zwolnień pracowników. Kolejne kilkanaście milionów złotych obniżki kosztów da nam pionizacja struktury PKP Cargo i lepsze zarządzanie działaniami biznesowymi i operacyjnymi _ - powiedział Purwin.

Oszczędności ma też przynieść przeprowadzone łączenie spółek zajmujących się naprawą taboru kolejowego. Z połączenia tych spółek powstała PKP Cargo Tabor.

_ - Dzięki utworzeniu PKP Cargo Tabor i wyższej wydajności i efektywności wzrosła nam o kilkanaście procent liczba przeprowadzanych napraw _ - powiedział prezes.

PKP Cargo jest drugim w Unii Europejskiej pod względem wielkości operatorem kolejowych przewozów towarowych. Swoje usługi oferuje w Polsce, a także na Słowacji, w Czechach, Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii oraz na Węgrzech.

W 2013 roku grupa PKP Cargo miała 4,8 mld zł przychodów i 65 mln zł zysku netto, przewożąc 114 mln ton towarów.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)