Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska w nowej strategii chce mieć 6,9 mld zł przychodów w 2021 r.

0
Podziel się:
Poczta Polska w nowej strategii chce mieć 6,9 mld zł przychodów w 2021 r.

Poczta Polska - w ramach nowej strategii na lata 2017-2021 - zakłada 6,9 mld zł przychodów w 2021 r, wobec 5,5 mld zł w 2015 r. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia. Na inwestycje związane z logistyką, IT oraz siecią placówek Poczta chce przeznaczać 400 mln zł rocznie, poinformowali przedstawiciele spółki,

Poczta chce być największym w Polsce integratorem usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich oraz logistycznych dzięki sieci placówek, doręczycieli i platformie cyfrowej. W pięcioletniej perspektywie Poczta Polska skoncentruje się na trzech obszarach działalności: usługach cyfrowych i administracyjnych, przesyłkach paczkowo-kurierskich i obsłudze rynku e-commerce oraz usługach międzynarodowych i ekspansji zagranicznej.

"Po zmianie zarządu podjęto decyzje, które eliminowały możliwość realizacji poprzedniej strategii. Musieliśmy stworzyć nową strategię. Zysk z tej firmy powinien być inwestowany. Teraz najważniejsza jest inwestycja w kapitał ludzki. Musimy podnieść wynagrodzenia. Drugim elementem jest inwestycja w infrastrukturę, zakup nowych urządzeń i projektów informatycznych. Poczta Polska docierać do 100% obywali polskich i być obecna na 100% terytorium polskiego państwa" - powiedział prezes Przemysław Sypniewski podczas konferencji prasowej.

Nowa strategia zakłada podwojenie przychodów z obszaru KEP, pięciokrotny wzrost przychodów z usług logistycznych oraz 2,5 raza większe wpływy z usług międzynarodowych.

"Naszym celem nie jest cięcie kosztów, ale szukanie nowych źródeł przychodów. Stawiamy sobie bardzo ambitny cel - z poziomu 5,5 mld zł w 2015 roku chcemy uzyskać 7 mld zł przychodów w 2021 r. To będzie dość szybko weryfikowane, bo już w tym roku musimy mieć kilkaset mln zł więcej przychodów niż w ub. roku" - powiedział Sypniewski.

PP wyznaczyła sobie aspiracje strategiczne. Dwie najważniejsze dotyczą roli społecznej - utrzymanie pozycji lidera w przesyłkach tradycyjnych oraz wzrost wynagrodzeń, dodał.

Prezes poinformował, że Poczta zakłada, że ten rok zakończy zyskiem, który będzie stopniowo zwiększany w kolejnych latach.

"Mamy obowiązek uzyskiwania rentowności. W naszej strategii zakładamy zrównoważony rozwój. Nie przewidujemy straty, tylko stopniowe zwiększanie zysku. Po tym roku mamy przewidziany zysk. Większość środków ma być inwestowana w pracowników oraz proces automatyzacji" - powiedział Sypniewski.

Celem Poczty jest także przeznaczanie ok. 400 mln zł rocznie na inwestycje związane z logistyką, IT oraz siecią placówek.

"W tym roku chcemy otworzyć 100 nowych placówek i utworzyć 1500 nowych etatów, w tym 1000 dla listonoszy. Musimy też zakupić maszyny do sortowania. To wymaga nakładów" - powiedział Sypniewski.

Dodał, że Bank Pocztowy należący do grupy PP będzie pełnił rolę komplementarną wobec innych spółek z grupy, podobnie jak TUW.

(ISBnews)

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)