Oferta konsorcjum z udziałem Torpolu, spółki zależnej Polimeksu-Mostostal, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na modernizację stacji Łódź Fabryczna z infrastrukturą towarzyszącą, wynika z komunikatu Polimeksu. Wartość oferty wynosi 1,43 mln zł netto, a szacunkowy udział Torpolu w pracach to 40%.
_ Zamawiającym są: PKP Polskie Linie Kolejowe SA z siedzibą w Warszawie, Miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe SA z siedzibą w Warszawie _ - czytamy w komunikacie. Ofertę złożyło konsorcjum w składzie: Torpol (spółka ze 100-proc. udziałem Polimeksu) jako lider oraz Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów.
Spółka podała, że zakres oferty obejmuje modernizację linii kolejowej Warszawa Łódź, etap II, LOT B2 – odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna, budowę części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych, przebudowę układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna, budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.
_ Podpisanie kontraktu nastąpi po spełnieniu warunków zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych _ - czytamy dalej.
- _ Uczestniczymy w procedurach przetargowych na kolejne projekty w tym drogowe i kolejowe. Niniejsza oferta jest kolejną uznaną przez zamawiającego za najkorzystniejszą. Wraz z kontraktami na których podpisanie czekamy wartość naszego portfela zamówień sięga bardzo wysokiej wartości przekraczającej 10 mld zł _ - powiedział prezes Polimeksu-Mostostal Konrad Jaskóła, cytowany w komunikacie.
W połowie maja portfel zamówień grupy Polimex-Mostostal, bez udziału konsorcjantów, wynosił 7,4 mld zł, a po uwzględnieniu konsorcjantów, portfel wynosił 10,1 mld zł.
Polimex-Mostostal miał 12,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 16,82 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 879,71 mln zł wobec 771,82 mln zł rok wcześniej.
| |
| --- |