Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spółka obuwnicza CCC chce wejść do Serbii i Estonii

0
Podziel się:

CCC planuje otworzyć w tym roku 423 sklepy i grudzień zamknąć liczbą 1.166 punktów na wszystkich rynkach - podała spółka.

Spółka obuwnicza CCC chce wejść do Serbii i Estonii
(Pavel Ševela / Wikimedia (CC BY-SA 3.0))

Spółka chce także pojawić się na dwóch nowych rynkach: w Serbii i w Estonii. Na koniec roku 2015 sieć CCC składała się z 743 sklepów o powierzchni 361,3 tys. mkw., w przeciągu 12 miesięcy planuje tę liczbę powiększyć o 199,2 tys. mkw., do 560,5 tys. mkw. W Europie Środkowej planuje otworzyć 335 nowych lokali i zwiększyć ich liczbę do 1 000, w Niemczech i Austrii ma przybyć 88 salonów, co na koniec roku da 166 sklepów. Odpowiednio powierzchnię powiększy o 145,3 tys. mkw. do 457 tys. mkw. i o 53,9 tys. mkw. do 103,5 tys. mkw.

- Celem strategicznym na lata 2016-2017 jest kontynuacja bardzo udanej ekspansji na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej i zdobycie pozycji lidera na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie. W roku 2014 CCC stało się największą spółką obuwniczą w regionie Europy Środkowej (PL, CZ, SK, HU, RO, BG). Przewidujemy otwarcie jednej nowej spółki dystrybucyjnej w roku 2016 - w Serbii oraz uruchomienie sprzedaży franczyzowej w Estonii - podaje spółka.

CCC podała również, że celem strategicznym na najbliższe dwa lata, tj. do końca 2017 roku, jest uzyskanie trwałej rentowności na rynkach Austrii i Niemiec. Oczekiwane na rok 2016 jest zwiększenie sprzedaży LFL na rynku niemieckim i austriackim o odpowiednio 15 i 10 proc.

Kurs akcji CCC w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy

"Celem strategicznym w obszarze e-commerce jest wykorzystanie synergii w obrębie Grupy CCC i zdobycie przez eobuwie.pl pozycji lidera w sprzedaży obuwia online w Europie Środkowej. Aktualnie eobuwie.pl S.A. sprzedaje obuwie poprzez swoje regionalne domeny w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii i na Węgrzech. W roku 2016 uruchomiona zostanie sprzedaż w Bułgarii, na Litwie i na Ukrainie" - czytamy także.

Spółka zakłada także, że inwestycje w środki trwałe w roku 2016 przekroczą 140 mln zł. W kanale online oczekiwany jest wzrost sprzedaży o co najmniej 75%. Akwizycja 74,99% akcji eobuwie.pl S.A. kosztować będzie CCC 220-230 mln zł (dla mnożnika 12× EBITDA)
.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)