Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Strategia Asseco Poland: Polski gigant IT wchodzi na Białoruś i chce podbić Afrykę. Przez Portugalię

0
Podziel się:

Przejęcie portugalskiego Exictos ma dużo większe znaczenie strategiczne od sprzedanego właśnie niemieckiego Matrix 42.

Strategia Asseco Poland: Polski gigant IT wchodzi na Białoruś i chce podbić Afrykę. Przez Portugalię
(Asseco)

Asseco Poland oczekuje, że realizowana optymalizacja struktury grupy i tegoroczne przejęcia wpłyną pozytywnie na dalszy rozwój grupy, poinformował wiceprezes Marek Panek. Firma wycofała się z niemieckiej Matrix42, ale przejęła firmę w Portugalii, która otwiera drogę do Afryki. Obiecujące są też rynki na wschód od Polski.

Akwizycja portugalskiego Exictosa ma przyczynić się do rozwoju na rynkach afrykańskich, szczególnie portugalsko-języcznych. Wzajemne uzupełnianie oferty pozwoli tej spółce rozszerzyć działalność poza branżę finansową. Według przedstawicieli zarządu, Exictos ma dużo większe znaczenie strategiczne od sprzedanego właśnie niemieckiego Matrix 42.

Z kolei po przejęciu Infovide-Matrix przygotowany zostanie plan działań i oczekiwanych synergii. Zarząd Asseco Poland "wierzy" w to przejęcie, "patrząc na zespoły, które są w Infovide". Jednocześnie kontynuowane jest stworzenie Asseco Data Systems (ADS)
z sześciu polskich spółek i władze grupy podtrzymują, że nowy podmiot wystartuje od początku przyszłego roku.

Do ADS ma zostać docelowo przeniesiona część Asseco Poland dedykowana segmentowi infrastrukturalnemu. Asseco Poland stanie się ostatecznie "spółką sektorową nakierowaną na własne rozwiązania". Asseco Poland chce również być głównym graczem w bezpieczeństwie informatycznym kraju.

Ponadto od podstaw - i zwykle z lokalnymi partnerami - budowane są firmy na Białorusi, w Kazachstanie, Gruzji, czy w Nigerii.

Cash flow operacyjny samego Asseco Poland to blisko 184 mln zł po trzech kwartałach bieżącego roku. Zarząd podtrzymuje "dywidendowe podejście", ale zaznacza, że jednocześnie odpowiedzialnie podchodzi do płynności.

Wskazując istotne tendencje w minionym okresie, w sektorze przedsiębiorstw grupa podkreśla poprawę w Hiszpanii, gdzie pozyskiwane są nowe umowy w segmencie infrastruktury, wzrost sprzedaży rozwiązań przez spółki izraelskie, czy zakończenie wdrażania centralnego systemu billingowego w Tauronie.

W sektorze bankowości wskazano na dynamiczny rozwój Sapiens na globalnym rynku ubezpieczeniowym, dynamikę w rozwiązaniach płatnościowych realizowaną przez Asseco SE, a także stabilny rozwój w Rosji.

W sektorze public zanotowaną stabilny poziom sprzedaży na poziomie całej grupy, ale wyszczególniono dobrą kondycję tego sektora na Słowacji, rozwój w dziedzinie bezpieczeństwa i wyższą sprzedaż infrastruktury (Matrix IT), czy nowe umowy w sektorze ochrony zdrowia i rolnictwa (KRUS, ARiMR, e-Zdrowie). Asseco Poland liczy, że segment ten ożywi się w Polsce w kolejnych okresach.

- Póki co, bardzo dobre wyniki za minione trzy miesiące pokazują, że ekspansja zagraniczna grupy "absolutnie ma sens" - podsumował wiceprezes Asseco Poland.

Notowania tygodniowe akcji Asseco Poland

Asseco Poland S.A. specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania. Jest to największy software house z polskim kapitałem, ponad połowę przychodów grupy stanowią rozwiązania własne. Asseco jest szóstym największym dostawcą oprogramowania w Europie (wg rankingu Truffle100 2014).

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)