Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Strony internetowe spółek coraz lepsze informacyjnie i użytkowo

0
Podziel się:

Analiza danych w ujęciu bezwzględnym wskazuje, że strony internetowe mają coraz bogatszą zawartość informacyjną oraz są coraz bardziej przyjazne dla użytkowników.

Strony internetowe spółek coraz lepsze informacyjnie i użytkowo
(kryczka/iStockphoto)

Strony internetowe spółek są coraz lepsze informacyjnie i użytkowo - takie wnioski zawiera raport dotyczący internetowej komunikacji spółek z akcjonariuszami opracowany i opublikowany przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Jest to analiza VII edycji konkursu Złota Strona Emitenta SEG.

_ Analiza danych w ujęciu bezwzględnym wskazuje, że strony internetowe mają coraz bogatszą zawartość informacyjną oraz są coraz bardziej przyjazne dla użytkowników _ - to jeden z wniosków raportu zatytułowanego _ Internetowa komunikacja spółek z akcjonariuszami - analiza przebiegu VII edycji konkursu Złota Strona Emitenta _. Raport zawiera także informacje o międzynarodowych trendach i standardach w budowaniu i prowadzeniu stron korporacyjnych.

Uwagi krytyczne raportu to: _ największym mankamentem ocenianych stron internetowych jest stosunkowo niski poziom w warstwie technologiczno-użytkowej. Wciąż duża część spółek stosuje rozwiązania sprzed kilkunastu lat, co w świecie komunikacji internetowej jest opóźnieniem o kilka epok _ oraz _ emitenci zbyt rzadko korzystają z możliwości dotarcia do inwestorów za pośrednictwem mediów społecznościowych _.

Np. 70 proc. spółek nie zamieszcza materiałów wideo; 65 proc. nie korzysta z takich sposobów komunikacji z inwestorami jak: chat, blogi, fora eksperckie, portale społecznościowe, RSS; 19 proc. spółek nie podaje adresu mailowego do użytku inwestorów, a 51 proc. nie ma wyszukiwarki treści. Dodatkowo 35 proc. spółek nie ma na stronach żadnej informacji w języku angielskim.

_ Co roku po zakończeniu konkursu Złota Strona Emitenta wydajemy raport, w którym można znaleźć nie tylko podsumowanie wyników każdego z trzech etapów konkursu, ale również komentarze i wskazówki ekspertów zajmujących się komunikacją korporacyjną online oraz informacje o najnowszych trendach na rynkach zachodnich. Spółka może również na bazie raportu prześledzić, jak wygląda poziom komunikacji w jej kategorii _ - powiedział Mirosław Kachniewski, prezes SEG cytowany w komunikacie przesłanym PAP.

_ Podobnie jak w latach ubiegłych poziom oceny był silnie skorelowany z wielkością emitentów - najwyższe rezultaty osiągnęły polskie spółki duże, a najniższe notowane na rynku NewConnect. Osobną grupę, ocenioną zdecydowanie najniżej, stanowią spółki zagraniczne, z których część ma strony internetowe dobrej jakości, ale olbrzymim problemem jest brak kontaktu z inwestorem indywidualnym i dostępności treści w języku polskim _ - podaje raport.

Według raportu trendy w komunikacji internetowej _ wydają się stosunkowo jednoznaczne - dążenie do uproszczenia korzystania za pośrednictwem tabletów i smartfonów, głównie poprzez zmiany dotyczące projektowania stron lub wręcz tworzenia specjalnych serwisów na urządzenia mobilne. Jednocześnie bieżący dostęp do internetu mobilnego o coraz lepszych parametrach przesyłu danych daje coraz większą możliwość wykorzystywania mediów społecznościowych, a także prezentowania treści w formie przekazu wideo _.

Kolejna VIII edycja ZSE rozpocznie sie 2 września tego roku. Zakończona VII edycja objęła 889 spółek giełdowych, których akcje były w obrocie w dniu 27 września 2013 r. Raport jest dostępny na stronie internetowej Stowarzyszenia www.seg.org.pl oraz na stronie www.zse.seg.org.pl Patronem medialnym Konkursu ZSE i raportu SEG jest Polska Agencja Prasowa.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)