Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Trudna sytuacja na rynku reklamy nie będzie sprzyjać TVN-owi

0
Podziel się:

Spółka podtrzymuje prognozę spadku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice.

Trudna sytuacja na rynku reklamy nie będzie sprzyjać TVN-owi
(www.aksam.pl)

TVN podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym.

Aktualizacja godz. 13:45

_ - Jesteśmy przekonani, że grupa TVN osiągnie wyniki lepsze niż średni jednocyfrowy spadek rynku reklamy telewizyjnej, a skorygowana EBITDA będzie porównywalna do zeszłorocznej. Pozwala to zarządowi podtrzymać oczekiwania na rok 2013 przedstawione 28 lutego _ - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.

W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice.

Spółka podała wówczas również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.

Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink, rynek reklamy telewizyjnej (wyłącznie przychody z reklamy spotowej) w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. spadł o 3,8 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r.

Przychody z reklamy spotowej TVN w drugim kwartale były niższe rdr o 1,6 procent.

Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto (reklama spotowa i sponsoring), według danych spółki estymowanych na podstawie danych Starlink, wzrosły do 35,7 procent w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. z 34,6 procent w analogicznym okresie 2012 r.

Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 4-7 proc.

TVN widzi poprawę na rynku reklamy, który odzyskuje stabilność i staje się bardziej przewidywalny - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN. Dodał, że w drugiej połowie roku spółka może zwiększyć nakłady na programing kanałów TVN7 i TTV.

_ - Pierwsza połowa roku na rynku reklamy okazała się zgodna z naszymi oczekiwaniami. Widać, że rynek odzyskuje stabilność i wraca do normalności. Nie ma już gwałtownych ruchów wśród reklamodawców, widzimy, że planują oni swoje budżety z większym wyprzedzeniem. Uważam, że rynek reklamy jest już za dołkiem. Dlatego w tej chwili nie widzę zagrożenia dla naszej całorocznej prognozy _ - powiedział Tellenbach.

_ - Jeśli chodzi o 2014 rok, to jest nieco za wcześnie, aby komentować. Niemniej z pewnością celem TVN będzie nadal, aby zachowywać się lepiej niż rynek _ - dodał.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)