Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKIK nałożył łącznie ponad 40 mln zł kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel

1
Podziel się:
UOKIK nałożył łącznie ponad 40 mln zł kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel

Warszawa, 01.02.2017 (ISBnews) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) stwierdził, że kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd i nałożył kary na obie spółki w łącznej wysokości ponad 40 mln zł, podał urząd.

"Do UOKiK napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE. Jest to pakiet usług Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu.Skargi dotyczyły reklam prezentowanych latem 2014 roku w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem Power LTE - Internet LTE bez limitu danych. Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie" - czytamy w komunikacie.

Klienci skarżyli się, że zostali wprowadzeni w błąd, na co - w ocenie Urzędu - wskazują konkretne przykłady, podano także.

"Postępowania urzędu wobec obu spółek potwierdziły te sygnały. Rzeczywiste warunki promocji Power LTE ograniczały zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu, nawet do 32 kb/s. Konsument nie mógł też kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo" - czytamy dalej.

"Zakwestionowaliśmy wprowadzanie w błąd w reklamie usług telekomunikacyjnych i sprzętu elektronicznego. Praktyki obu spółek mogły spowodować straty finansowe u tych konsumentów, którzy zdecydowali się zawrzeć umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście, reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co oferty przedsiębiorcy" - wyjaśnia prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w komunikacie.

"Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat). Ponadto prezes UOKiK nakazał Cyfrowemu Polsatowi i Polkomtelowi emisję ogłoszeń o wprowadzeniu konsumentów w błąd. Przez 30 dni mają być emitowane w telewizji, po 5 razy dziennie w paśmie wieczornym. W ogłoszeniach tych spółki mają obowiązek poświecić każdemu z naruszeń co najmniej po 15 sekund. Decyzje Urzędu obie spółki mają zamieścić na swoich stronach wraz z linkiem w górnej części strony głównej" - czytamy w komunikacie.

Decyzje nie są ostateczne, przedsiębiorcy mogą odwołać się do sądu, zaznaczono także.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Craig
7 lat temu
Dziwna decyzja. Przeciż jakby Plus nie miał tego ograniczenia, to przecież standardowa prędkość połączeń by dramatycznie spadła, więc ograniczenie tak ogólnie rozpatrując dla ogółu klientów jest bardzo dobrym rozwiązaniem. I to jest tak jakby karano Plusa za to, że idzie na ręke swoim klientom...