Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Właściciel sieci sklepów abc zwiększa sprzedaż, ale zyski spadają

6
Podziel się:

Wynik netto jest o kilkanaście procent niższy niż rok wcześniej.

Właściciel sieci sklepów abc zwiększa sprzedaż, ale zyski spadają
(Jacek Frączyk)

Największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych zwiększa sprzedaż. Nie przekłada się to jednak na zyski, które od lipca do września wyniosły 58 mln zł - są o kilkanaście procent niższe niż rok wcześniej.

Eurocash w trzecim kwartale tego roku zarobił 58,66 mln zł. To sporo gorszy wynik niż w tym samym okresie ubiegłego roku, gdy zysk netto wyniósł 70,12 mln zł. Niewiele pomogła wyższa sprzedaż sieci, która skoczyła z 5,48 mld zł do 5,76 mld zł.

W podobnych proporcjach rozkłada się wynik grupy, licząc od początku roku. Na przestrzeni 9 miesięcy zysk spadł ze 115 do 112 mln zł przy sprzedaży rosnącej z 15,27 do 15,86 mld zł.

Pu publikacji danych finansowych kurs akcji Eurocash na giełdzie w Warszawie wyraźnie spadł. Mowa o ponad 4 proc. - to najsłabszy wynik wśród 20 największych spółek notowanych na GPW.

Obserwuj bieżące notowania akcji Eurocash na GPW

Spółka tłumaczy, że słabsza rentowność to wynik inwestycji w rozwój innowacyjnych formatów sprzedaży pod takimi markami jak Kontigo, abc na kołach, 1minute czy Duży Ben. - Jesteśmy przekonani, że przyniosą one pozytywne długofalowe rezultaty - podkreśla Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy spółki Eurocash.

Wiceprezes stara się uspokajać inwestorów. - W trzecim kwartale sprzedaż do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8 proc., podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8 proc. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji - przekonuje Owczarek.

Wiceprezes dodaje, że silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7 proc., a w przypadku klientów franczyzowych, obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10 proc.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez grupę sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest około 14 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
dziobak
7 lat temu
Nie wystarczy mały zysk tylko trzeba bardziej skubać polaków zamiast dorabiać się latami to chcą dorobić się w jeden rok .Pazerność bez granic .Nie ważny człowiek ważny maksymalny zysk. To jest w wydaniu Polskim SOLIDARNOŚĆ kto to mówi .Bolek gdzie ty jesteś na barykady gdzie jego hasła zlikwidować pośredników i zlikwidowali ale tylko Polskich
A
7 lat temu
Test
Józek
7 lat temu
To samo dzieje się w rolnictwie
x
7 lat temu
I tak mają wzrost bo biedrona i eurocash to jedna firma , ten sam właściciel
Sokrates
7 lat temu
A na co liczyli ? badali rynek i zageszczenie sklepów typu Biedronka , Żabka i innych w Polsce ? Umnie na osiedlu jest 4 sklepy ..dwa osiedlowe Polskie , Biedronka i Lidl więc wszystko ...a nawet za dużo...bo mieszka ok 800 osób ....