Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reklama w sieci dźwignią sukcesu

0
Podziel się:

Polskie firmy wydały 110 mln zł na reklamę i marketing w wyszukiwarkach. To najszybciej rosnący segment rynku reklamy internetowej.

Reklama w sieci dźwignią sukcesu
(PAP/ EPA)

Wydatki na marketing w wyszukiwarkach (ang. SEM - Search Engine Marketing) są najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej w Polsce.

Z szacunków przygotowanych przez ekspertów IAB ( Interactive Advertising Bureau Polska) wynika, że w 2006 wydatki na SEM wyniosły 60 mln złotych czyli 22% wszystkich wydatków na reklamę w sieci.

_ Prognozy ekspertów zakładają, że w roku 2007 wydatki na SEM wzrosną o 83% i sięgną 110 mln złotych, a w 2008 rynek SEM w Polsce powinien być wart 190 mln złotych. _

Na rozwój rynku marketingu w wyszukiwarkach wpływa przede wszystkim rosnące znaczenie wyszukiwarek jako sposobu docierania do informacji przez konsumentów.

Jednocześnie, użytkownicy polskiej sieci w dużym stopniu akceptują tę formę promocji. W efekcie następuje szybki wzrost liczby reklamodawców oraz budżetów przeznaczanych na tę formę reklamy.

Szacuje się, że w nadchodzącym roku największy wzrost odnotuje sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy te szukają metod promocji możliwych w ramach niewielkich budżetów marketingowych przy jednoczesnej wnikliwej analizie efektywności poniesionych wydatków.

Polskie MSP coraz chętniej alokują budżety na tę formę promocji przede wszystkim z uwagi na model rozliczenia, w którym płaci się jedynie za efekt w postaci kliknięcia.

Nie bez znaczenia jest też bardzo niska bariera wejścia i stosunkowo niewielki koszt reklamy w wyszukiwarkach, a także możliwość stałego monitorowania rezultatów kampanii oraz dotarcia do właściwego grona odbiorców.

Istotną częścią rynku SEM staje się również reklama na stronach niezależnych witryn i serwisów zrzeszonych w sieciach kontekstowych prowadzonych przez największe portale i sieci reklamowe. W Polsce rozwija się ona od niedawna, jednak z szacunków IAB Polska wynika, że stanowi już około 30 % rynku reklamy SEM.

„Wszystko wskazuje na to, ze Polska powoli dołącza do krajów Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach stanowi jeden z głównych motorów rozwoju reklamy w internecie.

Coraz większa popularność tej formy promocji w połączeniu z modelem aukcyjnym wyznaczania ceny za kliknięcie, będzie powodować również wzrost średnich cen. Wiele wskazuje więc na to, że wydatki na SEM będą w najbliższych latach szybko gonić wydatki na reklamę graficzną - podsumowuje Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)