Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

T-Mobile Polska ukarane przez UOKiK. Ważna informacja dla klientów

0
Podziel się:

T-Mobile Polska bezprawnie poinformował konsumentów o podwyższeniu abonamentu - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W związku z tym operator został zobowiązany do wypłacenia klientom rekompensaty usuwającej skutki naruszenia interesów konsumentów. Ponadto, jak informuje UOKiK, na przedsiębiorcę została nałożona kara pieniężna.

T-Mobile Polska ukarane przez UOKiK. Ważna informacja dla klientów
(Insider Monkey/Flickr/CC BY-ND 2.0)

Według UOKiK każdy konsument, który dostał informację o jednostronnej zmianie wysokości abonamentu, powinien otrzymać 65 zł rekompensaty. Ponadto, na przedsiębiorcę prezes UOKiK nałożył karę ponad 4,5 mln zł.

Postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w listopadzie 2014 roku po zawiadomieniach od konsumentów oraz na podstawie publikacji medialnych. Wątpliwości klientów operatora wzbudziło podwyższenie wysokości abonamentu o 5 zł. Konsument mógł się zgodzić na nowe warunki, zrezygnować z usług, albo skorzystać z nowej oferty proponowanej przez przedsiębiorcę.

Urząd ustalił, że operator naruszył zbiorowe interesy konsumentów, zmieniając bezpodstawnie wysokość abonamentu i informując o tym klientów. Zdaniem UOKiK, treść zawartych z abonentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie dawała podstawy do dokonania takiej zmiany, gdyż nie zawierały stosownej klauzuli modyfikacyjnej. W ten sposób operator wprowadził klientów w błąd.

Rozstrzygnięcie UOKiK nie jest ostateczne, przysługuje od niego odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)