Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Użyteczność strony www. Nie jest tania, ale się opłaca

0
Podziel się:

Profesjonalne badania to wydatek od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Użyteczność strony www. Nie jest tania, ale się opłaca
(ZEFA)

Profesjonalne badania to wydatek od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Efekty potrafią być jednak o 25 procent lepsze niż w przypadku reklamy - wynika z raportu Interaktywnie.com.

Termin _ web-usablility _, czyli inaczej mówiąc użyteczność serwisów internetowych to zbiór zasad, którymi powinien się kierować każdy twórca stron www, by jego strona była przyjazna dla internautów. W dużym uproszczeniu, użyteczność polega na:

  • intuicyjnej nawigacji,
    • łatwym i szybkim dostępie do poszukiwanej informacji,
    • zrozumiałej dla użytkownika komunikacji.

Sprawa wydaje się prosta, ale jak wynika z raportu Interaktywnie.com - to tylko pozory. _ - W wielu branżach, takich jak bankowość, telekomunikacja czy e-commerce, skończyły się możliwości konkurowania ceną i kartą przetargową staje się jakość oferty i unikalne funkcjonalności - _ piszą autorzy raportu. [ **

** ]( http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes/artykul/general;motors;sprzedaje;auta;na;ebay,1,0,519425.html )Zobacz także: General Motors sprzedaje auta na eBay
Dlatego duże firmy, prowadzące działalność w internecie, stawiają na optymalizację formularzy i koszyka zakupów, pozycjonowanie czy dopasowanie produktu do potrzeb klientów.

Te działania wpływają wyraźnie na zwiększenie zysku ze sprzedaży. _ - Wskaźnik rentowności wydatków na usabililty jest kilkukrotnie wyższy niż w przypadku inwestycji w reklamę na rynku e-commerce. Po 12 miesiącach może być nawet do 25 procent wyższy - _ twierdzą autorzy raportu.

Warto jednak podkreślić, że wydatki na profesjonalne badania użyteczności do tanich nie należą.

Ile kosztuje badanie użyteczności
Technika badawcza Szacunkowy koszt
*Eyetracking *Badanie, które na podstawie śledzenia ruchów oczu pokazuje, które elementy strony przyciągają wzrok użytkowników 8 - 35 tysięcy złotych
*Sortowanie kart (badanie grupy 40 osób) *Badane osoby otrzymują zestaw informacji, które muszą pogrupować w struktury. Wynik można wykorzystać np. do budowy intuicyjnej nawigacji 26 tysięcy złotych
*Wywiad *Metoda pozwala pogłębić wiedzę o użytkowniku, jego preferencjach i oczekiwaniach. Istotne jest to aby podczas wykonywania poszczególnych zadań, użytkownik _ głośno myślał _ ponad 20 tysięcy złotych
*Obserwacja *Badanie mimiki i wyraz twarzy użytkownika podczas korzystania z serwisu. Mowę ciała trudniej jest kontrolować, dlatego stanowi ona cenną informację ponad 20 tysięcy złotych
*Testy fokusowe *Badanie reakcji na koncepcje i pomysły, na bazie których ma powstać nowy serwis internetowy lub aplikacja 10 - 15 tysięcy złotych
Testy A/B *Technika polegająca na przetestowaniu przez użytkowników dwóch konkurencyjnych wersji (A i B) tej samej strony * do 10 tysięcy złotych
*Clicktracking *Technika śledzenia drogi kliknięć użytkownika podczas przeglądania serwisu. Efektem są tzw. _ mapy kliknięć _ 5 - 6 tysięcy złotych

Ze względu na ceny, szeroko zakrojone badania użyteczności i wdrażanie ich wyników to usługi, na które pozwolić sobie mogą więksi gracze w internetowym biznesie.

Jest to jednak gra warta świeczki. Autorzy raportu zwracają bowiem uwagę na zjawisko tzw. _ ślepoty banerowej _. Badania potwierdzają tezę, że podświadome ignorowanie reklamy banerowej nasila się wraz z wiekiem. _ - Starsi użytkownicy mają również mniejszą tolerancję dla inwazyjnych form reklamowych, jak np. reklama z dźwiękiem czy wideo - _ podkreślają eksperci Interaktywnie.com.

|

internet
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)