Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak zmienić operatora i zachować numer. Krok po kroku

0
Podziel się:

Od zeszłego roku usługa jest bezpłatna.

Jak zmienić operatora i zachować numer. Krok po kroku
(Cristiano Betta)

Usługa przeniesienia numeru od połowy zeszłego roku jest bezpłatna. W przypadku telefonu komórkowego operator ma na to 24 godziny robocze.

Numer telefonu komórkowego możemy przenieść do każdej z działających sieci. Trzeba tylko zdecydować się na nowego operatora i do niego zgłosić potrzebę przeniesienia starego numeru.Trzeba też być rozliczonym ze starym operatorem - np. odczekać, by wygasła z nim umowa, lub ją wypowiedzieć.

Krok 1: Wizyta w biurze operatora

To właśnie nowy operator będzie załatwiał dla nas formalności. Musimy więc zjawić się w jednym z biur sieci, do której będziemy przenosić nasz numer. Trzeba mieć ze sobą dowód osobisty. Dobrze jest też wziąć ze sobą fakturę z ostatnim rozliczeniem.

Nie jest to co prawda obowiązkowe w świetle prawa, ale niektórzy operatorzy proszą o ten dokument.

Na miejscu wypełnić i podpisać będziemy musieli:

  • wniosek *o przeniesienie numeru * *umowę *na świadczenie usług telekomunikacyjnych * *pełnomocnictwo, które pozwoli nowemu operatorowi przeprowadzić dalszą część procedury w naszym imieniu

Dwa pierwsze dokumenty z reguły zawarte są w jednej umowie. Trzeci nie jest zaś obowiązkowy. Nadal mamy możliwość pożegnania się z obecnym operatorem osobiście. W takim jednak przypadku konieczna jest wizyta również u operatora, z którego usług rezygnujemy, aby:

  • złożyć wypowiedzenie dotychczasowej umowy * uzyskać zgodę na przeniesienie numeru do innego operatora

Wydanie zgody na przeniesienie numeru to formalność. Jeśli nie zalegamy z płatnościami operator, z którego rezygnujemy, powinien wydać zgodę w przeciągu 6 godzin roboczych. Z otrzymanym potwierdzeniem trzeba raz jeszcze wybrać się do nowego operatora.

Krok 2: Czekaj na techników

W tym momencie firmy muszą uporać się z przeniesieniem naszego numeru już tylko technicznie. Unijne prawo daje im na to 24 godziny robocze, choć praktyka pokazuje, że nie zawsze udaje się terminu dotrzymać.

Krok 3: Zgłoś problem

Dlatego, gdy w przypadku przeniesienia naszego numeru komórkowego do innej sieci coś idzie nie tak, trzeba to zgłosić do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Nierzetelnemu operatorowi grozi w skrajnych przypadkach kara do 3 procent rocznych przychodów firmy.

Departament Rynku Detalicznego Komunikacji Elektronicznej Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul. M. Kasprzaka 18/20
01-211 Warszawa

telefon: 022 53 49 493
faks: 022 53 49 195
www.uke.gov.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)