Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange zamiast Idei

0
Podziel się:

PTK Centertel zmieni markę Idea na Orange, wprowadzaną przez jej udziałowca France Telecom, wynika z wtorkowego komunikatu TP SA, posiadającej 66% udziałów w Centertelu./ ISB /

PTK Centertel zmieni markę Idea na Orange, wprowadzaną przez jej udziałowca France Telecom, wynika z wtorkowego komunikatu Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA), posiadającej 66% udziałów w Centertelu.

„Polska Telefonia Komórkowa Sp. z o.o. (PTK Centertel) oraz spółka Orange Brand Services Limited z siedzibą w Bristolu w Wielkiej Brytanii (Orange) zawarły umowę licencyjną, na podstawie której PTK Centertel uzyska prawo do prowadzenia działalności pod marką Orange. Zawarcie umowy jest związane z wprowadzeniem przez PTK Centertel marki Orange” – podano w komunikacie.

Jak podała TP SA, umowa określa zakres wzajemnej współpracy PTK Centertel i Orange w procesie rebrandingu.

„PTK Centertel oczekuje, że wprowadzenie nowej marki produktowej będzie miało pozytywny wpływ na wyniki operacyjne, bazę klientów i wzrost przychodów. Dodatkowo wpłynie pozytywnie na rentowność spółki” – głosi komunikat.

TP SA podkreśla, że Orange będzie aktywnie uczestniczył w procesie zmiany marki, wspierając PTK Centertel w zakresie komunikacji marketingowej i dystrybucji.

„Opłata licencyjna z tytułu używania znaku towarowego Orange przez PTK Centertel wynosić będzie 1,6% obrotu PTK Centertel. Umowa została zawarta na czas 10 lat z możliwością przedłużenia” – czytamy dalej.

Marka Orange, istniejąca na rynku brytyjskim od 1994 roku, obecnie jest dostępna w 18 krajach.

France Telecom, właściciel marki Orange, ma 34% udziałów w Centertelu oraz – za pośrednictwem spółki zależnej Cogecom SA – 47,50% akcji TP SA.

O możliwości zmiany marki Idea na Orange mówił na początku lutego prezes TP SA Marek Józefiak. Nie wykluczał wówczas także odkupienia 34% udziałów w Centertelu od France Telecom, ale podkreślał, że nie zapadły jeszcze żadne decyzje.

Na koniec 2004 roku Centertel miał 7,44 mln klientów wobec 5,70 mln rok wcześniej. Udziały w rynku spadły do 32% z 33% na koniec 2003 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)