Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jakie firmy są najbardziej aktywne w sieci?

0
Podziel się:

Świetnie prezentują się ogrodnicy. Najtrudniej znaleźć opiekunkę i sprzątaczkę - analizuje Money.pl.

Jakie firmy są najbardziej aktywne w sieci?
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

W internecie najczęściej szukamy usług poligraficznych. Tymczasem najchętniej ogłaszają się firmy budowlane i remontowe - analizuje Favore.pl. W sieci świetnie prezentują się ogrodnicy. Najsłabsze oferty ma branża nieruchomości, a najtrudniej znaleźć opiekunkę i sprzątaczkę.

Ponad 54 procent internautów ankietowanych przez portal Money.pl jest zdania, że firma, która zamieszcza informację o swojej ofercie w internecie jest nowoczesna. Co ósmy internauta (13 proc.) czuje większe zaufanie do usługodawcy, który postanowił zaistnieć ze swoją ofertą w sieci. Dla ponad 8 procent ankietowanych fakt, że firmę można znaleźć dzięki wyszukiwarce, oznacza gwarancję lepszej jakości usług.

Money.pl i *Favore.pl *przyjrzeli się rynkowi usług, przez pryzmat ofert dostępnych w sieci. Sprawdziliśmy, czego internauci szukają, co mogą znaleźć i co sądzą o ofertach.

Czego szukamy, co można znaleźć

Według portalu Favore.pl, publikującego oferty firm usługowych, zestaw 15 haseł najczęściej wpisywanych przez osoby poszukujące usługodawców wygląda następująco:

| 1. drukarnia 2. wizytówki 3. transport 4. remont 5. hotel * | *6. angielski 7. fotograf 8. niemiecki 9. opieka 10. drzwi | 11. ślub 12.tłumacz 13. budowlane 14. malowanie 15. masaż |
| --- | --- | --- |

źródło: Favore.pl, styczeń-czerwiec 2008

W dużej mierze oczekiwania i potrzeby internautów pokrywają się z tym, co w sieci można znaleźć. Z danych Favore.pl wynika, że najczęściej oferty swoich usług w internecie zamieszczają firmy budowlane i remontowe. W skali całej Polski w czerwcu ogłoszeń tego typu było niemal dwukrotnie więcej niż zajmujących drugie miejsce usług dla firm i biur.

Branże najchętniej publikujące oferty w internecie
BRANŻA odsetek ofert
Budowa, dom, ogród 19,6%
Dla firmy i biura 10,6%
Edukacja, nauka 9,2%
Zdrowie i uroda 8,7%
Finansowe i prawne 7,0%
Motoryzacja i transport 6,7%
Turystyka, sport i rekreacja 6,6%
Rozrywka, imprezy i sztuka 6,5%
Informatyka i telekomunikacja 6,5%
Rzemiosło i przemysł 4,9%

źródło: Favore.pl, czerwiec 2008

Najbardziej zżyci z internetem są usługodawcy z województwa mazowieckiego, oraz z Górnego i Dolnego Śląska. Mieszkańcy tych województw mają największy wybór, jeśli chodzi o publikowane w sieci oferty. Patrząc pod kątem konkretnych miast, najlepiej wypadają przedsiębiorcy z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Poznania i Łodzi.

Co myślimy to efektach poszukiwań

W badaniu na temat liczby i jakości ofert firm usługowych *Money.pl *wzięło udział blisko 1500 osób z całej Polski. Respondenci najwyżej ocenili firmy działające na rynku usług internetowych i komputerowych. Dwóch na trzech internautów jest zdania, że mieli w czym wybierać - wartościowych ofert było pod dostatkiem. Równie dobrze prezentują się branża turystyczna i - co ciekawe - firmy świadczące usługi ogrodnicze.

Ponad połowa internautów jest zadowolona z ofert związanych z fotografią i wideofilmowaniem, ubezpieczeniami, usługami finansowymi i tłumaczeniami.

źródło: badanie internautów Money.pl

Jak wynika z naszego badania, za jakościowo najsłabsze - choć wcale nie mniej liczne - internauci uważają oferty firm zajmujących się obrotem nieruchomościami. Ponad 41 procent ankietowanych uznało, że ofert z tej dziedziny w internecie jest pod dostatkiem, ale trudno wśród nich znaleźć taką, która ich przekonuje.

źródło: badanie internautów Money.pl

Co trzeci internauta ma podobne odczucia w przypadku oferty kursów i szkoleń, organizacji imprez oraz usług budowlanych. Co ciekawe, aż 32 procent ankietowanych uważa, że wśród dużej liczby internetowych ofert usług finansowych nie ma dla nich ciekawej propozycji, choć ponad połowa ankietowanych nie miało takich wątpliwości.

| Ponad 89 procent internautów podkreśla, że firmy podające w ofercie ceny swoich usług, nawet jeśli są tylko szacunkowe, mają większe szanse na znalezienie klientów. |
| --- |

Główny powód niezadowolenia z internetowych ofert usługodawców to fakt nie podawania przez firmy cen. Widać to przede wszystkim w przypadku usług remontowych i rzemiosła. Bywa też, zwłaszcza w przypadku niedużych firm, że jedynymi danymi kontaktowymi jest e-mail.

Jakich fachowców brakuje w sieci?

Jak się okazuje, w internecie najtrudniej znaleźć opiekunkę. Aż 36 procent osób, które szukały w sieci takich usług, odeszły sprzed monitorów z kwitkiem. Internetowa nisza jest również na rynku usług związanych ze sprzątaniem i z usługami BHP.

źródło: badanie internautów Money.pl

Z zestawienia widać, że najbardziej brakuje ofert tych przedsiębiorców, którzy z reguły pracują na własny rachunek, często jako firmy jednoosobowe. Co szesnasty internauta (6,2 proc.) zraził się tym faktem do tego stopnia, że więcej nie siądzie przed komputerem, żeby poszukać fachowca w jakiejkolwiek dziedzinie. Większość internautów jest jednak dobrej myśli - ma nadzieję, że i takie firmy docenią siłę sieci i ich ofert będzie przybywać. Ponad 59 procent ankietowanych deklaruje, że kiedy będzie potrzebować fachowca, na pewno poszuka go w sieci.

| Komentarz Money.pl |
| --- |
|

Bartłomiej Dwornik Money.pl Dlaczego w sieci trudno znaleźć dobrego kafelkarza, hydraulika czy sprzątaczkę? Wcale nie dlatego, że nie korzystają z internetu! Rzecz w tym, że kiedy firma mieści się w teczce swojego szefa i całej załogi w jednej osobie, po całym dniu pracy nie ma już sił ani czasu, aby obsługiwać zamówienia z sieci. Prawdę mówiąc, często nawet nie musi. Sytuacja na rynku usług jest doskonale znana - dobrzy fachowcy najbliższe wolne terminy mają zimą. I to pod warunkiem, że nie wyjeżdżają na narty. Nie zrażam się jednak i szukanie fachowca zawsze zaczynam od internetu. Raz z lepszym, raz z gorszym skutkiem, ale z reguły skutecznie. Wybieram oferty tych firm, które nie wstydzą się efektów swojej pracy, tego jaki mają sprzęt i w jakich warunkach pracują. Zdjęcie mówi mi więcej, niż najlepszy nawet opis, ale bez fotografii. Podobnie jak cena. Jeśli jej nie ma w ofercie - szukam dalej. |

|

giełda
raport
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)