Brazylia, południowoamerykański gigant gospodarczy, ogłosiła w środę plan budowy w ciągu 25 lat 10000 km linii kolejowych i 7500 km autostrad i szos z walnym udziałem kapitału prywatnego, który uzyska nisko oprocentowane kredyty banków państwowych na ten cel.
Całość nakładów na urzeczywistnienie tego rządowego planu w ciągu 25 lat wyniesie 66,5 miliarda dolarów. Już w ciągu pierwszych pięciu lat rząd zamierza udzielić koncesji sektorowi prywatnemu w wysokości 39,7 miliarda dolarów - oświadczył Paulo Sergio Passos, minister transportu w rządzie pani prezydent Dilmy Rousseff.
Te inwestycje - podkreślił minister na spotkaniu z brazylijskimi przedsiębiorcami - powinny _ nadać nowe przyspieszenie _ gospodarce kraju. Wbrew prognozom, w tym roku zwolni ona tempo i zamiast spodziewanych 4 proc ma osiągnąć 2-procentowy wzrost.
W sektorze kolejowym, gdzie obecna sieć długości 30000 km zostanie powiększona o 10000 km linii, Brazylia, szósta potęga gospodarcza świata, zrealizuje projekt na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego - zapowiedział szef resortu transportu._ - Chcemy w ten sposób uniknąć monopolu _ - wyjaśnił minister Passos.
Jednak do zrealizowania projektu superszybkiej kolei, która ma połączyć dwa główne ośrodki gospodarcze kraju - Sao Paulo i Rio do Janeiro, które dzieli ok. 360 km - rząd brazylijski powoła przedsiębiorstwo publiczne.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Kryzys? Coraz mniej ubogich, więcej bogatych Najuboższa warstwa ludności zmniejszyła się w Brazylii od 2003 roku dzięki rządowym programom socjalnym o 36,5 procent. | |
Nie tylko kryzys finansowy. Jest inne ryzyko Dilma Rousseff, przemawiając na obradującym w Porto Alegre Światowym Forum Społecznym, ostrzegła najbardziej rozwinięte kraje. | |
Kryzys nie będzie tak silny? Dobry sygnał Zagraniczny handel amortyzuje skutki spowolnienia gospodarczego. |