Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Centralny Port Lotniczy będzie wielkim hubem przesiadkowym?

26
Podziel się:

Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT już poparł ideę budowy Centralnego Portu Lotniczego. Przewoźnik zapowiada, że chce kupować nowe samoloty i rozbudowywać siatkę połączeń.

Centralny Port Lotniczy będzie wielkim hubem przesiadkowym?
(Aero Icarus/Flickr (CC BY-NC-SA 2.0))

Dyrektor lotniska Chopina opowiedział się za nową strategią transportową w Polsce. Jej elementem miałby być Centralny Port Lotniczy, zlokalizowany między Łodzią a Warszawą. Według wstępnych założeń miałby on obsługiwać 50 milionów pasażerów rocznie. Port pełniłby rolę jednego z największych tak zwanych hubów przesiadkowych w Europie.

Dyrektor Mariusz Szpikowski powiedział, że nie ma już możliwości rozbudowy lotniska Chopina, a jego pojemność jest ograniczona. Dyrektor zaznaczył, że pierwotnie planowana po rozbudowie przepustowość na poziomie 20-22 milionów pasażerów rocznie może być niższa.

W tym roku lotnisko obsłuży ponad 12 milionów pasażerów. Szpikowski dodał, że wiele zależy od naszego narodowego przewoźnika i jego strategii rozwoju. Połączenia realizowane przez LOT stanowią około 40 procent ruchu lotniczego w stolicy.

Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT już poparł ideę budowy Centralnego Portu Lotniczego. Przewoźnik zapowiada, że chce kupować nowe samoloty i rozbudowywać siatkę połączeń. Prezes Rafał Milczarski powiedział, że dużą rolę w rozwoju sieci połączeń powinien spełniać Centralny Port Lotniczy. Zaznaczył, że lotnisko Chopina jest za małe i nie ma już możliwości jego rozbudowy. Co więcej, jest źle skomunikowane z innymi miastami. Jego zdaniem, budowa dużego lotniska od podstaw mogłaby pozytywnie wpłynąć na układ komunikacyjny w kraju.

Według wstępnych szacunków, projektowanie Centralnego Portu Lotniczego mogłoby potrwać trzy lata, a budowa od ośmiu do 14 lat. Nad szczegółami pracuje międzyresortowy zespół, w którego składzie znaleźli się między innymi prezes PLL LOT oraz dyrektor Portu Lotniczego Chopina.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(26)
asd
7 lat temu
Najprostsze rozwiązania: węzeł lotniskowy Okęcie - Modlin, rozwój naturalnych zdolności Pyrzowic, Rzeszowa, Lublina, Radomia - kogo to boli? Portów lotniczych w Polsce od dawna jest nieco za dużo, niestety niepotrzebnie konkurują, zamiast się uzupełniać. Niemieckie doświadczenie z poronioną rozbudową Schoenefeld powinny dać do myślenia.
Baltazar
7 lat temu
Za nowym CPL są ci którzy czują kasę dla siebie i kolesiów. A jeśli już mowa o CPL to powinien być tam gdzie jest najwięcej ludności i największy potencjał ekonomiczny a to jest między Krakowem i Katowicami. Nie naginać polityką praw rynku i ekonomi.
Karol
7 lat temu
Może ktoś by zadbał aby przesiadka w jakimś kraju nie wiązała się z kontaktem ,z biurem emigracyjnym, i potrzebą posiadania wizy do danego kraju ,w którym mamy tylko przesiadkę.Dziś to zakrawa na absurd.
maxxx
7 lat temu
a prezydent miasta kielce caly czas przekonany że ten port będzie w kielcach /obicach/ niech mu ktoś wytłumaczy że nie
importer zib...
7 lat temu
nalezy ten nowy port zbudowac z chinczykami gdyz sa bardzo zainteresowani, wszyscy chinczycy beda latac do europy przez polske a nie miency , tylko co zrobi luftnasa aby zablokowac ten projekt? bilet do shnaghaju p[rzez frnakfurt 7000pln z warszawy 2200 pln,..................jasne? Chiny to dla polski dobra droga .....biznes i bezpieczenstwo dla poslki bo kto bedzie zaczepial przyjaciela wielkich Chin?
...
Następna strona