Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jakub Ceglarz
Jakub Ceglarz
|

Fuzja PKO BP i banku Nordea. W weekend szykują się utrudnienia dla klientów

0
Podziel się:

- Połączenie systemów jest jedynie kwestią techniczną i nie wpłynie na bezpieczeństwo klientów - uspokaja Magdalena Lejman z PKO BP.

Fuzja PKO BP i banku Nordea. W weekend szykują się utrudnienia dla klientów
(PKO BP)

Spore niedogodności czekają w najbliższych dniach klientów dawnego banku Nordea i PKO BP. W poniedziałek ma dojść do ostatecznej fuzji instytucji, przez co w weekend może być problem z dostępem do części usług, na przykład bankowości elektronicznej. Utrudnienia napotkają przede wszystkim klienci dawnego Nordea Banku, ale swoje odcierpią również ci, którzy w PKO BP są od dawna. Od niedzieli, od godz. 14 nie będą mogli korzystać z bankowości elektronicznej i robić przelewów. - Działać będą jednak karty płatnicze i bankomaty - wyjaśnia w rozmowie z Money.pl Magdalena Lejman z PKO BP.

Zaplanowana na poniedziałek fuzja operacyjna oznacza zintegrowanie systemów informatycznych obu instytucji i pełne ujednolicenie działalności, m.in. w zakresie dostępu do placówek i systemów transakcyjnych dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, którego banku klientami byli przed rozpoczęciem integracji.

Klienci dawnej Nordei zyskają między innymi dostęp do pełnej obsługi w sieci oddziałów PKO Banku Polskiego oraz bankowości elektronicznej. Czy w związku z tym należy obawiać się o bezpieczeństwo środków zgromadzonych na koncie i próby ataków hakerskich? - Absolutnie nie ma czego się obawiać, połączenie systemów jest jedynie kwestią techniczną i nie wpłynie w żadnym stopniu na bezpieczeństwo klientów - uspokaja Magdalena Lejman.

Problem z bankowością elektroniczną i infolinią. Karty będą działać

Klienci w sobotę i niedzielę będą musieli jednak uzbroić się w cierpliwość. Od piątku od godz. 11 do poniedziałku do godz. 7 potrwa przerwa w dostępie do bankowości elektronicznej iPKONET. Po jej zakończeniu klienci będą już mogli korzystać wyłącznie z serwisów PKO Banku Polskiego. W tym samym czasie również infolinia przejętego banku nie będzie prowadziła obsługi transakcyjnej.

W piątek oddziały dawnej Nordei zostały otwarte wcześniej, bo już o godz. 8, jednak obsługa klientów zakończyła się o godz. 11. W poniedziałek placówki będą już obsługiwać wszystkich klientów w standardowych godzinach pracy.

Swoje odcierpią również "rdzenni" klienci banku PKO BP, ale dla nich niedogodności potrwają krócej. Od godziny 14 w niedzielę do godz. 7 w poniedziałek nie będą oni mogli korzystać z serwisów transakcyjnych iPKO oraz Inteligo.

W tym samym czasie nie będzie też możliwe składanie zleceń na infolinii, a korzystanie z aplikacji IKO będzie ograniczone do wypłat z bankomatów i płatności w sklepach stacjonarnych. iPKO dla klientów biznesowych będzie z kolei niedostępne od niedzieli od godz. 2:45 w nocy do poniedziałku, do godz. 7.

Bank nie przewiduje problemów z dokonywaniem płatności kartami, ani wypłatą pieniędzy z bankomatów. - Karty płatnicze będą działać bez utrudnień, klienci będą mogli więc spokojnie płacić nie tylko w sklepach, ale również w internecie. Nie będzie też problemu z korzystaniem z bankomatów - wyjaśnia w rozmowie z Money.pl Magdalena Lejman z PKO BP. Natomiast wpłatomaty nie będą działać w czasie, gdy serwisy transakcyjne będą niedostępne - informuje PKO BP.

Połączenie po dwóch latach i koniec niedogodności

To ostatni etap transakcji, która została zapoczątkowana w czerwcu 2013 roku, kiedy PKO Bank Polski podpisał umowę z Nordea AB na zakup części jej aktywów w Polsce, w tym również Nordea Banku. 1 kwietnia ubiegłego roku nastąpiło formalne przejęcie.

We wrześniu Komisja Nadzoru Finansowego zgodziła się na połączenie poprzez przeniesienie całego majątku Nordea Bank Polska na PKO BP. Ostatniego dnia października ubiegłego roku natomiast miała miejsce fuzja o charakterze prawnym. - Fuzja prawna to ważny dzień dla obu instytucji. Kończy etap gdy banki funkcjonowały odrębnie - mówił wówczas Jarosław Orlikowski, lider projektu integracji banków.

Nordea Bank Polska miał ponad 300 tysięcy klientów, którzy zostali przeniesieni do PKO Banku Polskiego. Poniedziałkowe połączenie systemów to ostatni etap połączenia. Po 20 kwietnia utrudnień związanych z fuzją już ma nie być.

- To jest wielka puenta tej transakcji - informuje Magdalena Lejman. - Od poniedziałku wszyscy klienci PKO BP będą mogli korzystać z dowolnych oddziałów i bankomatów, bo do tej pory, właśnie ze względu na różne systemy informatycznie, nie było to możliwe.

Czytaj więcej w Money.pl
PKO BP pozyskał dzisiaj 300 tysięcy nowych klientów To skutek zakończenia fuzji prawnej z Nordea Bankiem. PKO BP szacuje, że synergie kosztowe i przychodowe wyniosą ponad 220 mln zł rocznie od 2017 roku.
BGŻ i BNP Paribas Bank Polska mają zgodę na połączenie Europejski Bank Centralny daje zielone światło.
Banki tną etaty. Prawie 4 tys. ludzi na bruk Największe czystki zaplanowano w połączonych BNP Paribas i Banku BGŻ. Do zwolnień szykują się też inni.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)