Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hygienika chce uruchomić produkcję w Rosji

0
Podziel się:

Polski producent artykułów higieny osobistej Hygienika chce wraz z rosyjską firmą uruchomić produkcję w Rosji.

*Polski producent artykułów higieny osobistej Hygienika chce wraz z rosyjską firmą uruchomić produkcję w Rosji. Firmy podpisały list intencyjny w tej sprawie, poinformowała spółka w komunikacie. *

Prezes Hygieniki Dariusz Nikołajuk poinformował, że produkcja w Rosji mogłaby ruszyć w przyszłym roku. Dodał, że nie jest wykluczone wsparcie tej inwestycji środkami z przygotowywanej obecnie emisji akcji Hygieniki.

W przyszłym tygodniu odbędzie się spotkanie przedstawicieli firm w celu doprecyzowania wspólnych planów.

"Mamy partnera w Rosji, który widzi możliwość współpracy z nami w obszarze produktów higieny osobistej. Wydaje mu się, że w Rosji jest jeszcze duża przestrzeń na kolejnego producenta takich artykułów i dlatego szuka w Europie partnera" - powiedział.

Prezes zaznaczył, że na razie nie może być ujawniona nazwa rosyjskiej firmy, z którą Hygienika chce wspólnie uruchomić w Rosji produkcję artykułów higieny osobistej. Tam wytworzone produkty byłyby dystrybuowane na terenie Rosji.

"Ta firma, która ma siedzibę w Moskwie, prowadziła swoją działalność w Rosji w wielu obszarach, ale nie artykułów higieny osobistej. Jest to dla niej nowy obszar działania, oceniany przez nią jako atrakcyjny" - powiedział.

Według niego firma ta posiada ugruntowaną pozycję na rynku rosyjskim. Nie może również podać jaka będzie wielkość inwestycji w Rosji. Nikołajuk nie wyklucza, że Hygienika mogłaby przenieść z polskiej fabryki do Rosji część maszyn, które zostaną jej po planowanej wymianie sprzętu.

Higienika planuje kupić nowe maszyny do produkcji pieluszek, na co zamierza wydać do 12 mln zł z przygotowywanej emisji.

"Jest taka możliwość, że część naszych maszyn, które wykorzystujemy obecnie, moglibyśmy przerzucić do Rosji. Nie wykluczamy też takiej możliwości, że nasz partner zechce zakupić nowe maszyny. Nie da się ponadto wykluczyć na dzień dzisiejszy, że część środków z emisji akcji może być przeznaczona na sfinansowanie tej inwestycji" - powiedział prezes.

Nikołajuk ocenił, że wsparcie rosyjskiej inwestycji nie wiązałoby się ze zwiększeniem emisji akcji.

"Nie planujemy większej emisji na dzień dzisiejszy" - dodał.

Akcjonariusze Hygieniki na walnym zwołanym na 24 kwietnia podejmą decyzję w sprawie emisji 3.538.125 akcji serii D, których cena emisyjna jest proponowana w wysokości 5,65 zł.

Emisja ta ma być przeprowadzona z zachowaniem prawa poboru, a dzień jego ustalenia proponowany jest na 18 maja 2007 roku.

Higienika sprzedaje już w Rosji artykuły higieniczne pod swoimi markami, jak Bambino Air Comfort, Bambi Plus czy Linelle.

"Ten projekt w Rosji narodził się w związku z prognozami, że w niedługim czasie na tym rynku wzrośnie zapotrzebowanie na produkty pod markami prywatnymi. Pojawiły się bowiem w Rosji znaczące sieci handlowe i można się spodziewać, że w nieodległym terminie będzie duże zapotrzebowanie z ich strony na marki prywatne" - dodał prezes.

Higienika oferuje artykuły higieny osobistej (pieluszki, podpaski i wkładki higieniczne), jak na razie głównie pod markami prywatnymi, które sprzedaje sieciom handlowym (m.in. dla Tesco, Kauflanda, Auchan)
zarówno w Polsce, jak i na rynki krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Obecnie 70 proc. przychodów Higieniki pochodzi ze sprzedaży pieluszek, a 30 proc. przypada na artykuły higieny kobiecej.

Na ten rok spółka planuje około 50 mln zł przychodów, a przyszłym roku spodziewa się, że będą one wyższe o około 50 proc., dzięki zapowiedzianemu dwukrotnemu wzrostowi mocy produkcyjnych w kategorii pieluszek.

W 2007 roku firma chce mieć 1-1,5 mln zł zysku netto. W 2006 roku zanotowała 3,6 mln zł straty netto i była ona niższa niż rok wcześniej, kiedy wyniosła 8,9 mln zł.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)