Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak branża energetyczna dba o wizerunek? Zobacz

0
Podziel się:

Informacje prasowe rekordzisty warte były szacunkowo tyle samo, co reklamy za 300 milionów złotych

Jak branża energetyczna dba o wizerunek? Zobacz

Opublikowane w mediach informacje prasowe rekordzisty warte były szacunkowo tyle samo, co reklamy za 300 milionów złotych - szacuje firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Uwolnienie rynku energetycznego w Polsce w 2007 roku wymusiło zmianę taktyki marketingowej firm sektora energetycznego. Wykorzystywane są m.in. sponsoring wydarzeń, klubów sportowych oraz promocja poprzez działania związane z ochroną środowiska.

Z najszerszym przekazem do konsumentów dociera lider rynku, PGE, która zajęła pierwsze miejsce w badaniu Top Marka przygotowanym przez _ PRESS-SERVICE Monitoring Mediów _ i miesięcznik _ Press _.

_ - W ciągu 12 miesięcy jej nazwa wystąpiła w prasie ponad 15 tys. razy. Ekwiwalent reklamowy rocznej komunikacji przekroczył wartość 300 mln złotych - _wyliczają autorzy badania. _ - Drugie miejsce pod względem zarówno liczby publikacji, jak i ich zasięgu zajął Tauron, o którym pojawiło się aż przeszło 10 tys. tekstów, odpowiadających reklamom o wartości 178 mln zł. Podium uzupełniła Energa, której dotyczyło 6,6 tys. publikacji o wartości 133 mln zł. _

Najlepiej promujące się firmy energetyczne
miejsce marka punkty za liczbę punkty za zasięg punkty za wydźwięk suma
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
1. PGE 41 41 20 102
2. Tauron 27 25 21 73
3. Energa 17 15 19 51
4. Enea 12 15 16 43
5. Vattenfall 3 4 24 31

*Tegoroczna analiza Top Marka *dotyczyła publikacji, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy - od 1 lipca 2010 do 30 czerwca 2011.
PGE oraz Tauron występowały w mediach w kontekście notowań giełdowych oraz sytuacji na rynkach kapitałowych. Pierwszy podmiot jest jednym z największych przedsiębiorstw notowanych na warszawskim parkiecie, natomiast drugi w okresie objętym badaniem zadebiutował na GPW oraz wszedł w skład indeksu WIG20.

Dużo miejsca zajęły medialne informacje dotyczące planowanych lub realizowanych zmian własnościowych w branży energetycznej. Dziennikarze szczegółowo informowali o planach ministerstwa skarbu w kwestii prywatyzacji Enei (czwarta w rankingu Top Marka). Piąty Vattenfall bardzo często występował w mediach w kontekście spekulacji oraz decyzji o wycofaniu się z polskiego rynku.

Więcej o rynku energetyki czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/104/t130920.jpg ) ] (http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/pge;dystrybucja;dostala;kare;za;wykorzystywanie;dominujacej;pozycji,110,0,937838.html) Wielki koncern nadużywał pozycji. Zapłaci karę PGE Dystrybucja zajmuje się dystrybucją energii elektrycznej do ponad pięciu milionów odbiorców. Spółka działa w województwach świętokrzyskim, łódzkim, mazowieckim, małopolskim
[ ( http://static1.money.pl/i/h/25/t75545.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/polska;chce;rozwijac;wykorzystanie;geotermii;razem;z;islandia,248,0,916984.html) Mają duże doświadczenie i pomogą Polsce Polska i Islandia podpisały we Wrocławiu memorandum o współpracy w zakresie energetyki odnawialnej.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/237/t18669.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/sikorski;gaz;lupkowy;moze;wplynac;na;gazowy;import,119,0,877431.html) Sikorski: Będziemy samowystarczalni Minister Spraw Zagranicznych uważa, że złoża gazu łupkowego w Polsce mogą przyczynić się do zmian w polityce importowej błękitnego surowca.
energetyka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)