Polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal S.A., Doprastav AS oraz Metrostav AS zbuduje 23-kilometrowy odciek autostrady A4 pomiędzy Szarowem i Brzeskiem w Małopolsce. Dziś podpisano kontrakt z wykonawcą, który zobowiązał się zakończyć budowę za dwa lata.
Jak poinformował dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad Jacek Gryga, konsorcjum przedstawiło najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na blisko 780 mln zł brutto. Zaproponowana cena jest o połowę niższa niż założono w kosztorysie inwestorskim, który zakładał koszt na poziomie prawie 1,6 mld zł.
_ - Kryzys spowodował, że wzrosła konkurencja i firmy zostały skłonione do przegrupowania swoich sił, do staranniejszego planowania i takiej organizacji robót, która powoduje niższe koszty. Niewątpliwie pewnie ograniczają też w swoich ofertach planowane zyski _ - powiedział Gryga.
Prezes spółki Polimex-Mostostal Konrad Jaskuła zapewnił, że zaproponowana cena nie została uzyskana kosztem jakości czy terminów. Wymusiła ją konkurencja, więc spółka będzie realizować kontrakt z minimalną marżą.
Według zapowiedzi drogowców, budowa autostrady A4 pomiędzy węzłami Szarów i Brzesko będzie trwała dwa lata od momentu wydania placu budowy. Potem nastąpią procedury odbiorów, więc dla kierowców odcinek powinien zostać udostępniony na wiosnę 2012 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
| A4 W POLSCE |
| --- |
| Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km. Do tej pory wybudowano autostradę A4 na terenie Polski od polsko-niemieckiej granicy w Zgorzelcu przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków do Szarowa. Dalsza część do wschodniej granicy w Korczowej ma być gotowa do 2012 roku. |