Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kolejne testy Pendolino. Będą utrudnienia

0
Podziel się:

Testy odbywają się na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z Krakowem i Katowicami.

Kolejne testy Pendolino. Będą utrudnienia
(Piotr Zajac/REPORTER)

Rozpoczęły się testy Pendolino na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z Krakowem i Katowicami. Oznacza to, że przez cztery kolejne weekendy pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami na linii Warszawa-Katowice.

W czasie czterech następujących po sobie weekendów, czyli w dniach 16-17 i 23-24 listopada, 30 listopada-1 grudnia oraz 7-8 grudnia część CMK będzie zamykana dla pociągów pasażerskich. Pociągi relacji Warszawa - Kraków pojadą bez zmian, natomiast część pociągów jadących do i z Katowic pojedzie objazdem przez Częstochowę. Kursowanie jednego połączenia zostanie czasowo zawieszone. Podróż pociągiem, który pojedzie objazdem będzie trwało do dwóch godzin dłużej niż normalnie.

Objazdem pojadą pociągi TLK _ Sztygar _ Lublin - Wrocław i ekspresy _ Varsovia _ Warszawa - Budapeszt, _ Sobieski _ z Wiednia do Warszawy i z Warszawy do Wiednia. Czasowo zawieszone będzie kursowanie ekspresu _ Comenius _ Katowice - Warszawa. Pasażerowie, którzy kupili bilety na weekendowe przejazdy pociągiem _ Comenius _ mogą zwrócić lub wymienić bilety.

Podczas testów na CMK Pendolino ma pojechać z prędkością 275 km/godz. Tak szybko nie jechał w Polsce jeszcze żaden pociąg. Obecny rekord wynosi 250,1 km/godz. i został pobity w 1994 r.

Kolejarze będą rozpędzać skład na odcinku Góra Włodowska - Psary. Między Psarami a Włoszczową będą natomiast hamować. Testy zaczną się od prędkości 160 km/godz., która będzie następnie stopniowo zwiększana.

W Polsce są na razie dwa pociągi Pendolino. Trzeci ma przyjechać na przełomie listopada i grudnia.

Producent, koncern Alstom, chce do końca lutego 2014 r. przekazać do Urzędu Transportu Kolejowego pełną dokumentację potrzebną do dopuszczenia pociągów do ruchu w Polsce. Przedstawiciele koncernu liczą, że dzięki temu w maju przyszłego roku pociąg miałby już wszystkie zezwolenia potrzebne, aby jeździć po polskich torach.

W regularnym ruchu Pendolino ma zacząć jeździć od grudnia 2014 r., jednak przewoźnik nie wyklucza, że poszczególne składy będą podstawiane dla pasażerów wcześniej. Pendolino będzie mogło pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., trasę do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min. Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min., do Katowic w 5 godz. 15 min., a do Gliwic w ok. 6 godz.

PKP Intercity kupiło pociągi od Alstomu w maju 2011 r. Koszt 20 pociągów to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Czytaj więcej w Money.pl
Rozkład jazdy dla pendolino. Rok pracy Pendolino zacznie regularnie kursować od grudnia 2014 r. PKP Intercity nie wyklucza jednak, że pilotażowo pociągi mogą pojawiać się na torach wcześniej.
Uczą się, jak poprowadzić Pendolino Obecnie w Polsce nie ma maszynistów, którzy mogliby jeździć Pendolino. Maszyniści, podobnie jak piloci, zdobywają uprawnienia do prowadzenia określonych typów maszyn.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)