Mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego Jaromir Grabowski wydał pozwolenie na użytkowanie około 18-kilometrowego odcinka D autostrady A2, przebiegającego - poinformowała rzeczniczka wojewody mazowieckiego Ivetta Biały. Został jeszcze odcinek C.
W komunikacie przypomniano, że pozwolenie na budowę dwu fragmentów składających się na odcinek D autostrady wojewoda mazowiecki podpisał 12 i 19 sierpnia 2010 r. Umowa na budowany odcinek opiewała na 643,8 mln zł.
W poniedziałek Jaromir Grabowski wydał pozwolenie na użytkowanie odcinka E tej samej trasy, czyli siedmiokilometrowego fragmentu między Konotopą i Pruszkowem. Natychmiast też puszczono tamtędy ruch.
Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken poinformowała, że GDDKiA wystąpiła o wydanie pozwolenia na użytkowanie kolejnych odcinków A2 Stryków-Konotopa - oprócz odcinka D także odcinków A i B. Pytana, kiedy kierowcy będą mogli pojechać nowymi fragmentami autostrady, rzeczniczka zaznaczyła, że to zależy od tego, kiedy nadzór budowlany wyda decyzję i jak sprawnie przebiegną odbiory.
Budowę autostrady między Strykowem a Konotopą podzielono na pięć odcinków, każdy z nich buduje inny wykonawca.
_ - W przypadku odcinka E (z Warszawy do Pruszkowa) nadzór budowlany wydał decyzję w poniedziałek wieczorem, a komisja odbiorcza zebrała się we wtorek wieczorem. Pierwsze samochody pojechały tym odcinkiem w środę nad ranem. Ta procedura przebiegła więc bardzo sprawnie _ - zauważyła rzeczniczka. Wyjaśniła, że komisja odbiorcza zajmuje się sprawdzaniem, czy oznakowanie drogi jest zgodne z projektem organizacji ruchu. _ Innymi słowy sprawdza drogę pod kątem bezpieczeństwa _ - wyjaśniła Nelken. Dodała, że prace takiej komisji zajmują więc co najmniej kilka godzin.
Feralny odcinek C wciąż niegotowyNa budowanym przez Bogl a Krysl i najmniej zaawansowanym odcinku C rozpoczęło się układanie ostatniej warstwy - ścieralnej. Wczoraj na placu budowy zaczął pracować 11-metrowy tzw. rozściełacz - maszyna do układania masy mineralno-asfaltowej. Rozściełacz układa warstwę na całej szerokości jezdni, czyli na 11 metrach jednocześnie. Jego pracę wspomaga 6 walców. Masa dostarczana jest z dwóch wytwórni w Wiskitkach. Przez pierwsze kilka godzin maszyna ułożyła warstwę na długości 1 km.
Termin oddania autostrady między Strykowem a Konotopą to październik, z tym, że ma ona być przejezdna na Euro 2012. Status drogi przejezdnej tym się różni od gotowej, że ta pierwsza nie musi być wyposażona we wszystkie instalacje ochrony środowiska - może nie mieć np. wszystkich ekranów dźwiękochłonnych. Na pasach zieleni nie musi być wysiana trawa. Zezwala na to tzw. ustawa o przejezdności, niedawno podpisana przez prezydenta.
91 km autostrady A2 od Strykowa do Konotopy podzielono na pięć odcinków: A - 29,2 km (Stryków - okolice Bolimowa), B - 16,9 km (Bolimów - granica woj. łódzkiego), C - 20 km (od granicy woj. łódzkiego do granic powiatu grodziskiego), D - 17,6 km (przez gminy Jaktorów i Grodzisk Mazowiecki) i E - 7,1 km (Pruszków - węzeł Konotopa).
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Chcą, by ABW nadzorowała autostrady. Po co? SLD złoży pismo do ABW z pytaniem, czy Agencja prowadzi jakiekolwiek postępowanie w związku z budową dróg i autostrad w Polsce. | |
Nie dostali zapłaty, chcą jej od państwa To Skarb Państwa powinien był sprawdzić swoich kontrahentów i dać przedsiębiorstwom gwarancje poprawnego przebiegu inwestycji. | |
Nie tylko Narodowy i A2. Oto największe buble ostatnich lat Wartość kontraktów realizowanych za publiczne pieniądze to 161 mld zł. Dlaczego część z tych pieniędzy jest marnowana. |