Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kupujemy minimalnie więcej aut niż przed rokiem

0
Podziel się:

W okresie od stycznia do maja ich sprzedaż wzrosła o 0,7 procent.

Kupujemy minimalnie więcej aut niż przed rokiem
(PAP/Mirosław Trembecki)

Sprzedaż samochodów osobowych w maju spadła o 3,1 proc. w skali roku oraz o 11,8 proc. w porównaniu do kwietnia i wyniosła 25.329 samochodów - podał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

Natomiast w okresie od stycznia do maja sprzedano 141.988 sztuk pojazdów, czyli o 0,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wyniki te są zbieżne z danymi firmy Samar, która monitoruje rynek motoryzacyjny w Polsce. Według nich od stycznia do końca maja polskie salony opuściło o 0,6 proc. więcej nowych samochodów osobowych niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

W ciągu pięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedano w Polsce 142 tys. 030 nowych samochodów.

WIĘCEJ INFORMACJI O PROGNOZACH PKB DLA POLSKI
*PKB w przyszłym roku wzrośnie o 5 procent? * Wzrost PKB w 2010 roku powinien się zbliżać do poziomu 4,5-5 procent - uważa Maciej Krzak, szef Zespołu Makroekonomicznego z Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych CASE.
*Polska gospodarka wśród najsilniejszych w UE * Według Eurostatu w IV kw. 2008 roku PKB w Polsce wzrosło o 3,1 procent.
*Wzrost PKB najniższy od 2001 roku? * Według GUS, w IV kwartale 2008 roku wzrost gospodarczy wyniósł 2,9 procent w skali roku
*Nie ma szans na wzrost PKB powyżej 2 procent * Ministerstwo Gospodarki podtrzymało szacunek, według którego Polska gospodarka wzrośnie w tym roku o nie więcej niż 2,0 procent.

Natomiast w maju sprzedano 25 tys. 328 aut, o 11,7 proc. mniej niż w kwietniu i o 3,2 proc. mniej niż w maju ubiegłego roku.

Jak podał Samar, ponad 20 tys. aut zakupili w Polsce klienci z Niemiec, Słowacji oraz innych krajów Unii (dane za okres styczeń- kwiecień).

Na pozycji lidera polskiego rynku umocniła się Skoda, która sprzedała od początku roku do końca maja 16 tys. 093 auta, o 12,4 proc. więcej niż przed rokiem, dzięki czemu zwiększyła udział w rynku z 10,2 do 11,3 procent.

Tytuł wicelidera zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła 15 tys. 001 samochód. Ponad 15 proc. wskaźnik wzrostu w ciągu roku pozwolił zwiększyć tej marce udział w rynku z 9,2 do 10,6 procent.

Na trzecim miejscu znalazła się Toyota - 12 tys. 958 sprzedanych aut, o 19,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Udziały japońskiej marki w rynku zmniejszyły się z 11,4 do 9,1 procent.

motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)