Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ministerstwo będzie promować energetykę jądrową

0
Podziel się:

Kampania informacyjna będzie kosztowała blisko 22 mln zł.

Ministerstwo będzie promować energetykę jądrową
(mandj98/CC/Flickr)

Do 2012 roku resort gospodarki chce wydać 22 mln zł na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej. Tylko w tym roku ma to być 6 mln zł, a w następnych dwóch latach po 8 mln zł - powiedział dyrektor departamentu energii jądrowej w ministerstwie Mirosław Lewiński.

_ - Tak planujemy, jednak jak wiadomo, w budżecie trudno na 100 proc. przewidzieć, że się jakieś środki dostanie _ - powiedział Lewiński.

*Polska Grupa Energetyczna *planuje budowę dwóch elektrowni jądrowych o mocy około 3000 MW każda. Zgodnie ze wstępnym harmonogramem oraz planami rządu, pierwszy blok zostanieoddany do użytku do końca 2020 roku, a następne - co dwa lub trzy lata. PGE chce mieć 51 proc. udziałów w konsorcjum, które zbuduje i będzie eksploatować pierwsze elektrownie jądrowe w Polsce.

Podał, że kampania będzie realizowana w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych; w ciągu dwóch tygodni powinny być gotowe dokumenty przetargowe.

Poinformował, że być może za dwa tygodnie zaproszone będą do rozmów wybrane, największe firmy medialne.

_ - Zwracamy się do największych firm medialnych, planujemy wyłonienie firmy na przełomie czerwca i lipca, a kampanię chcemy rozpocząć najpóźniej od 1 września _ - zaznaczył.

Dyrektor podkreślił, że cena będzie stanowić około 50 proc. kryteriów wyboru; reszta to m.in. profesjonalizm i doświadczenie firmy w kampaniach informacyjnych. Umowa będzie obejmować okres do 2012 roku.

Zapowiedział, że w ramach kampanii ma zostać wydana w Polsce mała encyklopedia o energetyce jądrowej, także w wersji angielskojęzycznej, skierowana głównie do szkół.

_ - Jest też pomysł autobusu informacyjnego, co najprawdopodobniej uda się zrealizować już latem tego roku. Jeździłby on po miejscowościach uzdrowiskowych. Młodzi ludzie informowaliby m.in. o kwestiach bezpieczeństwa. Ponadto chcemy uzupełnić ten pomysł np. o informacje na videoboardach wzdłuż wybrzeża _ - powiedział Lewiński. Wyjaśnił, że będą to zamówienia poniżej progu 14 tys. euro, więc można je zrealizować poza zamówieniami publicznymi.

Dyrektor podkreślił, że wiedza polskiego społeczeństwa na temat energetyki jądrowej jest _ żadna _, dlatego podstawowym zadaniem kampanii będzie edukacja Polaków i umożliwienie dostępu do fachowej informacji o energetyce jądrowej.

_ - 30 proc. badanych przez CBOS oceniło swoją wiedzę na ten temat jako niedostateczną _ - podał. Poinformował, że następne badanie opinii odbędzie się prawdopodobnie we wrześniu 2011 r., co oceni skuteczność kampanii.

Podał też, że do końca 2020 roku wydatki na wdrożenie programu energetyki jądrowej w Polsce wyniosą prawdopodobnie ok. 500 mln zł, głównie z budżetu państwa. - _ Będą to pieniądze z różnych ministerstw. Chcielibyśmy to zrealizować na podobnej zasadzie, jak miało to miejsce w przypadku Euro 2012, czyli każde ministerstwo miałoby w swoim budżecie zadaniowym środki przewidziane do wydatkowania w związku z tworzeniem energetyki jądrowej w Polsce _ - powiedział.

Środki budżetowe mają być uruchamiane na podstawie programu rozwoju energetyki jądrowej, który ma być przyjęty przez rząd do końca tego roku. _ - Dokument będzie miał charakter strategii wieloletniej, będzie liczył 300-400 stron _ - wyjaśnił Lewiński. W programie znajdą się m.in. takie zagadnienia jak bezpieczeństwo, finansowanie, kadry i udział polskiego przemysłu w rozwoju energetyki jądrowej.

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)