Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Modernizacja kolei. Trzy podmioty chcą unowocześnić lokomotywy dla PKP Intercity

0
Podziel się:

Teraz komisja przetargowa sprawdzi dokumenty pod względem formalnym - poinformowała rzeczniczka PKP Intercity.

Modernizacja kolei. Trzy podmioty chcą unowocześnić lokomotywy dla PKP Intercity
(eisenbahner/CC BY 2.0/Flickr)

Trzy oferty wpłynęły w przetargu PKP Intercity na modernizację 20 lokomotyw spalinowych, przeznaczonych do prac manewrowych przy pociągach pasażerskich na głównych węzłach kolejowych - poinformowała rzeczniczka spółki Zuzanna Szopowska.

_ - Teraz komisja przetargowa sprawdzi dokumenty pod względem formalnym _ - poinformowała rzeczniczka. PKP Intercity przy wyborze oferty będzie kierować się dwoma kryteriami: w 80 proc. ceną i w 20 proc. - gwarancją na pojazdy.

Zamówienie podzielono na dwa zadania. Dziesięć lokomotyw ma być zmodernizowanych wraz z wymianą silnika, mają też zostać wyposażone w urządzenia umożliwiające jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów. Drugie dziesięć sztuk poza modernizacją i wymianą silnika ma być wyposażone w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu energią elektryczną.

Oferty na oba zadania złożyły bydgoska Pesa i nowosądecki Newag. Tylko jedno zadanie jest gotowa realizować spółka CZ LOKO. PKP Intercity przeznaczyła na realizację zadania niecałe 80 mln zł.

Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek. Docelowe parametry techniczne lokomotyw to m.in.: moc 800 - 1000 kW, prędkość maksymalna co najmniej 90 km/godz. Ponadto, dzięki modernizacji, lokomotywy mają emitować mniej spalin i hałasu. Zmodernizowane lokomotywy sezonowo mają prowadzić pociągi do miejscowości wypoczynkowych, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.

Przewoźnik planuje pozyskać współfinansowanie inwestycji z funduszy Unii Europejskiej, w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Zamówienie ma być zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, czyli prawdopodobnie w trzecim kwartale 2015 r.

Czytaj więcej o sytuacji na kolei w Money.pl
Szykują się utrudnienia na kolei. Zobacz gdzie Powodem jest remont na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociągi kursujące między Krakowem, a Warszawą będą jeździły objazdami przez Śląsk.
Kolej wyjedzie z PRL, jeśli wygramy w piłkę z Anglią O reliktach komunizmu pisze Maciej Czujko.
Awarię usuwają nawet dwa lata. Kolej igra z życiem pasażerów Podwyżki, likwidacja połączeń i nieudolne zarządzanie. PKP PLK, może stracić ponad 6 mld złotych.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)