Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Multimedia tracą klientów. UPC wciąż czeka na zgodę na przejęcie sieci

96
Podziel się:

Trzeci największy operator telewizji kablowej w Polsce, spółka Multimedia Polska odnotowała 9,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2016 r. wobec 86,2 mln zł zysku rok wcześniej. W ciągu roku liczba jej klientów zmalała o 41 tysięcy i choć pozostali kupowali więcej usług, to nie zrekompensowało strat.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska
Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska (Multimedia Polska)

Trzeci największy operator telewizji kablowej w Polsce, spółka Multimedia Polska odnotowała 9,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2016 r. wobec 86,2 mln zł zysku rok wcześniej. W ciągu roku liczba jej klientów zmalała o 41 tysięcy i choć pozostali kupowali więcej usług, to nie zrekompensowało strat.

W październiku ubiegłego roku ogłoszono przejęcie Multimedia Polska przez dotychczasowego konkurenta UPC. Połączenie wymaga jeszcze zgody UOKiK. Tymczasem Multimedia informują o pogarszających się wynikach finansowych i malejącej liczbie klientów.

W ciągu roku liczba klientów spadła do 783,2 tys. z 824,1 tys. rok wcześniej. Jednocześnie jednak pozostałym udało się firmie sprzedać nowe produkty, w rezultacie liczba sprzedanych usług telekomunikacyjnych wzrosła o 39,7 tys. Dzięki temu średnie miesięczne przychody na jednego klienta (ARPU) wyniosły w ubiegłym roku 68,42 zł i były wyższe niż rok wcześniej (66,77 zł).

Wyniki operacyjne Multimedia Polska
liczba klientów liczba usług telekomunikacyjnych ARPU (zł/mies.)
2016 783155 1672039 68,42
2015 824110 1632339 66,77
zmiana % -5,0 2,4 2,5
zmiana liczby -40955 39700 1,65
Źródło: raport roczny Multimedia Polska

To pozwoliło utrzymać skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie nieco tylko niższym niż rok wcześniej - spadły do 699,23 mln zł z 700,92 mln zł.

Widoczna jest wojna cenowa na rynku, bo mimo większej liczby usług zyski firmy spadają. Spadki liczby klientów i zysków są najbardziej widoczne w segmencie telewizyjnym.

Wynik netto na ofercie telewizji kablowej obniżył się do 31,6 mln zł z 52,2 mln zł rok wcześniej, czyli o aż 39,5 proc. Liczba klientów spadła z 868 tys. do 816 tys. Rozwój darmowej telewizji cyfrowej najwyraźniej uderzył w zyski "kablówek".

Mniejsze spadki zyskowności notuje usługa dostępu do internetu, na czym Multimedia zarobiła 82,2 mln zł, czyli 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Straty wykazuje segment telefonii stacjonarnej - 16 mln zł straty wobec 12,9 mln zł rok wcześniej.

Łącznie zysk netto grupy Multimedia spadł w 2016 r. do 9,45 mln zł z 86,2 mln zł rok wcześniej. W trakcie roku spółka zrezygnowała z oferty sprzedaży prądu elektrycznego i, jeśli liczyć bez tej przynoszącej straty działalności, wyniki wyglądają lepiej - zysk z tzw. działalności kontynuowanej wyniósł 21,5 mln zł wobec 88,1 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny grupy wyniósł 110,2 mln zł wobec 136,3 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA z działalności kontynuowanej wyniosła 341,3 mln zł wobec 356,9 mln zł.

"Zarząd Multimedia Polska S.A zamierza przeznaczyć zysk netto spółki za rok 2016 na wypłatę dywidendy z uwzględnieniem ograniczeń do których przestrzegania spółka jest zobowiązana zapisami zawartych umów" - czytamy w raporcie.

W ub.r. akcjonariusze przeznaczyli cały zysk netto w wysokości 48,53 mln zł na dywidendę.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(96)
Marcin
6 lat temu
Niech lepiej nigdy tego nie robią! Stracę Disneya Junior, TVN 24 i TVN 24 BiS w Analogowej!
życzliwy
7 lat temu
widać tylko jedno że cwaniaki chcą odprowadzić do monopolu . ciekawe jaka jakość usługi i cena . Oferta programowa cyfrowa .
Lehhhhh
7 lat temu
Spółka Multimedia Polska odnotowała 9,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2016 r. wobec 86,2 mln zł zysku rok wcześniej. Tu chyba błąd jest bo to by oznaczało spadek o jakieś 80%.
Teresa
7 lat temu
miałam z firmą same kłopoty! Wciskanie telefonu do tańszej oferty.Telefon pożal się Boże! Ciągle przerywał lub w czasie rozmowy się wyłączał. Płaciłam za internet niemałe pieniądze i ciągle byłam u nich z reklamacjami,ponieważ nie było takiego tygodnia by internet był wyłączany na cały dzień lub 2,3 dni zanim naprawili! A płacić trzeba było! Mam umowę jeszcze rok i pewnie odejdę do konkurencji! Pomimo,że wszystko się uspokoiło!
iżi
7 lat temu
niech idą na satelitę kodowaną i sami se oglądają...
...
Następna strona