wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

PILNE! Michał Krupiński odwołany z funkcji prezesa PZU

Multimedia tracą klientów. UPC wciąż czeka na zgodę na przejęcie sieci

Multimedia tracą klientów. UPC wciąż czeka na zgodę na przejęcie sieci

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska Fot. Multimedia Polska
Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska

Trzeci największy operator telewizji kablowej w Polsce, spółka Multimedia Polska odnotowała 9,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2016 r. wobec 86,2 mln zł zysku rok wcześniej. W ciągu roku liczba jej klientów zmalała o 41 tysięcy i choć pozostali kupowali więcej usług, to nie zrekompensowało strat.

W październiku ubiegłego roku ogłoszono przejęcie Multimedia Polska przez dotychczasowego konkurenta UPC. Połączenie wymaga jeszcze zgody UOKiK. Tymczasem Multimedia informują o pogarszających się wynikach finansowych i malejącej liczbie klientów.

W ciągu roku liczba klientów spadła do 783,2 tys. z 824,1 tys. rok wcześniej. Jednocześnie jednak pozostałym udało się firmie sprzedać nowe produkty, w rezultacie liczba sprzedanych usług telekomunikacyjnych wzrosła o 39,7 tys. Dzięki temu średnie miesięczne przychody na jednego klienta (ARPU) wyniosły w ubiegłym roku 68,42 zł i były wyższe niż rok wcześniej (66,77 zł).

Wyniki operacyjne Multimedia Polska
liczba klientówliczba usług telekomunikacyjnychARPU (zł/mies.)
2016 783155 1672039 68,42
2015 824110 1632339 66,77
zmiana % -5,0 2,4 2,5
zmiana liczby -40955 39700 1,65
Źródło: raport roczny Multimedia Polska

 

To pozwoliło utrzymać skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie nieco tylko niższym niż rok wcześniej - spadły do 699,23 mln zł z 700,92 mln zł.

Widoczna jest wojna cenowa na rynku, bo mimo większej liczby usług zyski firmy spadają. Spadki liczby klientów i zysków są najbardziej widoczne w segmencie telewizyjnym.

Wynik netto na ofercie telewizji kablowej obniżył się do 31,6 mln zł z 52,2 mln zł rok wcześniej, czyli o aż 39,5 proc. Liczba klientów spadła z 868 tys. do 816 tys. Rozwój darmowej telewizji cyfrowej najwyraźniej uderzył w zyski "kablówek".

Mniejsze spadki zyskowności notuje usługa dostępu do internetu, na czym Multimedia zarobiła 82,2 mln zł, czyli 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Straty wykazuje segment telefonii stacjonarnej - 16 mln zł straty wobec 12,9 mln zł rok wcześniej.

Łącznie zysk netto grupy Multimedia spadł w 2016 r. do 9,45 mln zł z 86,2 mln zł rok wcześniej. W trakcie roku spółka zrezygnowała z oferty sprzedaży prądu elektrycznego i, jeśli liczyć bez tej przynoszącej straty działalności, wyniki wyglądają lepiej - zysk z tzw. działalności kontynuowanej wyniósł 21,5 mln zł wobec 88,1 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny grupy wyniósł 110,2 mln zł wobec 136,3 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA z działalności kontynuowanej wyniosła 341,3 mln zł wobec 356,9 mln zł.

"Zarząd Multimedia Polska S.A zamierza przeznaczyć zysk netto spółki za rok 2016 na wypłatę dywidendy z uwzględnieniem ograniczeń do których przestrzegania spółka jest zobowiązana zapisami zawartych umów" - czytamy w raporcie.

W ub.r. akcjonariusze przeznaczyli cały zysk netto w wysokości 48,53 mln zł na dywidendę.

media, telekomunikacja, upc, mmp, multimedia polska, telewizja kablowa
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
Lehhhhh
2017-03-20 15:51
Spółka Multimedia Polska odnotowała 9,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2016 r. wobec 86,2 mln zł zysku rok wcześniej. Tu chyba błąd jest bo to by oznaczało spadek o jakieś 80%.
Teresa
2017-03-17 22:30
miałam z firmą same kłopoty! Wciskanie telefonu do tańszej oferty.Telefon pożal się Boże! Ciągle przerywał lub w czasie rozmowy się wyłączał. Płaciłam za internet niemałe pieniądze i ciągle byłam u nich z reklamacjami,ponieważ nie było takiego tygodnia by internet był wyłączany na cały dzień lub 2,3 dni zanim naprawili! A płacić trzeba było! Mam umowę jeszcze rok i pewnie odejdę do konkurencji! Pomimo,że wszystko się uspokoiło!
iżi
2017-03-17 13:50
niech idą na satelitę kodowaną i sami se oglądają...
Pokaż wszystkie komentarze (95)